Mari Kita Cuba Lagi

 bismilahirahmanirahim 

Aku cuba menulis dengan laju

baru aku sedar

macam hilang magic touch je

mungkin aku patut membaca dengan lebih lagi. baca dengan tenang. jadi aku boleh menulis dengan tenang. 

otak aku kadang tak lancar dalam menulis

tapi tangan cuba lah 

dengan kepayahan 


aku mahu menganyam impian aku sampai di hujung

kemudian siap satu

aku nak anyam lagi

sampai penuh satu ruang

sampai aku sesak

sampai aku rasa

ah aku capai impian aku


begitulah

namun tak semua yang aku harapkan akan ikut apa yang aku mahu

aku karang dan aku padam

tapi tiada satu aku terbit

lalu aku masih cuba mencabar diri

untuk berdiri setara dengan yang lain

bukan untuk mereka

tapi untuk aku merasa gembira

sedih bukan pilihan

tapi bahagia

itu pilihan

jadi aku cuma mahu isi ruang dan waktu dengan bahagia

bahagia dengan cara aku

cinta dengan cara aku

senyum dengan cara aku

lalu di situ aku tahu

ah aku bahagia


akan terselit duka?

haruslah, takkan aku tak terasa, sudah di bilang

sedih itu bukan pilihan

itu sesuatu yang diberi Tuhan dan kita tak boleh nak menolak sebegitu sahaja

jadi harus terima

harus belajar terima

perlahan lahan

namun nanti kemudiannya

jiwa kita menerima


ada benda perlu di paksa

tapi jangan dipaksa benda yang bukan dalam lingkungan kita

tak semua benda kita boleh kawal

yang kita boleh diri kita sahaja

jadi perlahan-lahan okay Nis

you can do this


************

Nisrina Syaurah.

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku