Posts

Showing posts from May 5, 2015

VIII

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

helaian kertas itu di selak beberapa kali
fokus Lisa, melayang buat apa? buang masa hargai masa kerna masa lebih berharga dari emas
" kau nak stop debate?"
" kau dah reti bagi salam?"
" ni cerita hidup mati Lis."
" aku hidup kalau tak debate pun."
" lepas tu nak lupa semua cita2 dan hasrat kau?"
" kau kena faham.."
tanpa sempat habis ayat dia dah mencelah
" faham apa? faham yang kau dah putus asa? pergi mampus."
" cuba jangan emosi sangat. ni aku malas."
" semangat kau tengah merundum Lis. dan aku tak pernah tgk kawan aku yg bersemangat waja macam ni boleh lebur hanya semata kerna benda2 yang tak patut."
" satu soalan Erin, apa yg aku dapat lepas menang debate?"
" kepuasan? kejayaan?"
" dengan menjatuhkan orang?"
" kau pertahankan hak kau!"
" dengan melayangkan ego aku setinggi gunung. cukuplah. kepetahan aku tak s…