Posts

Showing posts from December 31, 2014

buka lembaran baru.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum
depa duk list 2015 nak buat apa meh sini aku tolong hang sikit naaa..
masukkan dalam tu 
1. dekatkan diri pada Allah 2. kalau belum tutup aurat sempurna nak tutup aurat sempurna 3. solat 5 waktu full 4. baca quran selalu ( kalau tak pandai baca nak belajar lancar Al-Quran) 5. baca buku ilmiah 6. kalau cukup 5 waktu nak solat awal waktu 7. Dhuha tak tinggal .8 Al-kahfi setiap jumaat 9. sedekah mana yang termampu 10. senyum walau di timpa musibah 11. tak sangka buruk kat orang (lagi2 kat ALLAH)  12. bangun tahajud 13. banyakkn solat sunat 14. kumpul duit nak kahwin 15. bersederhana dalam semua benda

tu baru sikit. ni cuba2 lah masuk dalam hangpa punya list naaa toksah lah duk nak mintak jumpa artis sini sana buatnya jumpa malaikat maut dulu hangpa nak jawab apa?
" eleh, tulis je tak buat tak guna."
" dik, meh akak nak habq mai sikit naa, kita ni nak buat baik dengan niat ja Allah dah bagi satu pahala tu belum campur yang kita buat&qu…

Langkahan Kita.

bismilahirahamanirahim

Assalamualaikum

kelainan dalam kehidupan itu yang menyatukan hati

baiklah
sejujurnya aku tak tahu celah mana mahu memulakan  cerita ini
satu ketika dulu ianya selalu saja membungkam di hati namun kini seolah sedang di robek kisah penyesalannya
banyak cerita yang mulai aku hadam banyak juga yang menambah tanda tanya aku jadi kelam namun kata mereka cahaya iman itu perlukan kau maka untuk apa kau harus terus malap
Ya,  aku terus melangkah membersihkan jiwa yang punya banyak noda sesekali aku menjeling ke sekeliling ku penuh dengan manusia sarat dengan jiwa berlumba antara satu sama lain
namun aku tidak tahu untuk apakah perlumbaan itu dunia atau akhirat? syurga atau neraka
sesak dada seketika apakah aku juga seperti mereka? sesat tanpa arah atau aku yang menyesatkan diriku
cuba ku ungkap tirai kisah dulu apakah aku masih menolak yang benar kerana mahu menangkan nafsu semata
tunduk. ya itu yang aku lakukan kerna malu malu yang amat aku tidak tahu celah mana niat ya…