Posts

Showing posts from May 27, 2015

IX

bismilahirahmanirahim


Air mata yang mengalir tidak di sapu bersih nak sapu air mata pun tak larat jangan kan nak paksa diri dari berhenti menangis
suara- suara luar berulang tayang penuh kotak memori dengan peristiwa tadi sungguh tiada ketenangan yang menjelma
" aku bukan suruh kau cari duit pun!"
" hidup menyusahkan betul!"
" kau buat apa je? besarkan badan kau!"
" tu bau anak derhaka ni jangan sebatu 10 batu pun aku boleh bau"
dia menarik nafas. takut dada nya sesak. air mata masih lagi membasahi pipi dia rindu kata2 pujukan berbanding kata2 perlian dia rindu kata permintaan dari kata2 paksaan sungguh dia tahu, tiada siapa yang berhak balik ke masa lalu ia sekadar memori yang singgah lalu
bangkit dari pembaringan, dia nekad malam ni biarlah dia pergi biarlah dia digelar derhaka sungguh penderaan emosi itu lebih dahsyat dari penderaan fizikal
harus di ketahui kalau di sini dia tak redai apakah tidak sama di luar sana nanti biarlah dia sudah tak…