Posts

Showing posts from February 21, 2016

X

bisimilahirahmanirahim

Assalamualaikum


mata bundar itu aku tenung ke jauh kedalam. cuba untuk menyelami apa yang tergambar pada riak wajah yang diam seribu bahasa. naluri aku kuat mengatakan semua serba tak kena. jadi harus apa yang aku lakukan. 
" you look different."
aku senyum.
" statement atau soalan?"
dia balas senyum.
" statement lah."
mata bundar itu masih lagi ku renung. masih belum mengagak ke mana diskusi kami
" aku masih sama, masih serupa. tapi berubah macam mana sekali pun aku masih aku lagi"
tenang aku menutur. 
" sebab kita dah dewasa ke atau sebab memang harus kita berubah ikut masa?"
" ada apa pada masa bila kita perlu berubah untuknya. ada apa pada dewasa kalau kita perlu hidup sepertinya?"
" Okay, aku tak faham. hahaha..."
" tak payah faham lah wei."
" tapi..."
" babe, benda macam ni kena alami sendiri. susah lah nak explain pakai ayat."
" sounds like when words…