Posts

Showing posts from February, 2014

hanya...

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum
biar pun dugaan datang bertimpa2 namun di akui ego ku masih lemah aku kalah pada benda yang tiada ertinya sikap yang ada seolah hiasan semata di balik senyum tawa ada duka yang terhindar
biar ceritanya indah dalam lelap namun hakikat yang sukar di ungkapkan namun harus kita tempuhi ceritanya bakal berbeza yang hadir tanpa garisan halus tulus mungkin mulus
entah mengapa aku seakan tersentak di hujung yang hanya tinggal harapan yang tak mampu di hela angin menyapa namun sekadar di minda terpesona dengan dunia yang hilang dari mata
biar air mata mengalir asal jiwa tak pernah terpadam akan cinta yang basah pada dia
tetap hati pada jiwa tetap cekal pada cintanya mudahkah? ceritanya....
jemari laju mengusap air mata mengalir tanpa henti kesalan yang tak sudah barangkali tak berhenti dengan semua
nafas terhela kufur nikmatkah aku?

***************************************** Nisrina Syaurah

banyak benda...

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum
berbeza dengan dua makna satu perkataan kau faham? kadang2 hati kita memandang pada dua benda yang sangat berbeza namun ceritanya seakan sama ada duka yang menyapa namun ada jua rasa yang terselit.. rasa apa? rasa masam? lebih kurang lah.. haha
intro yang masih penuh dengan kepoyoan haha how your life? haha bajet macam life yang tenang haha porak poranda tapi tahu ada hikmahnya..
bukan senang nak terbiyah diri balik pada yang asal balik pada realiti balik pada jiwa sebagai hamba nak jalan tanggungjawab sebagai insah dan khalifah bukan senang tapi ingat lagi tak cuba lagi tu tak tahu
banyak perubahan drastik  banyak benda yang tak tahu jadi tahu banyak benda tungang dan terbalik tanpa di sedari
kan.. aturan ALLAH yang paling indah rancanglah sepuluh zaman kalau Allah dah kata tak.. tak lah jugak jadiknya simple  tapi nak hadapi tu yang nampak tegang selamba je jawapan kau bagi haha itulah tak tengok apa ada balik cermin bukan tengok biasan je
faham…

lekanya menjadi hamba

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum
di sini terukirnya segala cerita disini aku menyulam segala rasa
entah mengapa perasaan ku semakin layu segalanya seakan hilang dalam kecerahan yang makin malap
aku cuba meletakkan ketenangan yang sentiasa DIA kurnia kan tanpa henti harus aku akui yang cinta DIA tak pernah terhenti di hulur buat jiwa yang sentiasa mahukan baja yang segar
terkadang aku juga sering terlupa yang ada DIA sentiasa masih mahu salahkan dunia yang nyata penipuan terbesar sekali dalam hidup jujur di akui bukan mudah melangkah memegang jati diri yang hadir bersama tanggungjawab yang besar
kadang2 bila jiwa mula menyalahkan takdir seakan kita emo dengan apa yang tertulis membangkang segala yang indah tertulis
hurm, begitu mudah seorang hamba jalan mendonggak lantas terlupa rumput yang di pijak lupa jati diri lupa hakikat dunia
begitukah aku? kejujuran yang harus di akui
sentap seketika tubir mata terasa panas ya, aku gagal menjadi hamba apatah lagi dalam menjadi khalifah
bet…