Posts

Showing posts from December 12, 2014

Demam.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum
demam. bila kau demam biasanya mesti kau cakap  "Virus" kalau tak pun ayat penyedap jiwa " Kafarah dosa"
ya, itu ayat yang aku pun selalu guna
musim macam ni memang biasa. abang-abang baru baik adik-adik aku pun habis je depa semua sihat
Demam pun merapati aku dan aku tak simpan nak pakai pelindung ke apa elok je dia datang bertegur sapa
tapi ini adalah benda biasa untuk aku tetap jugak kena bangun pagi masak untuk dia orang  tetap juga kena jemur baju berbakul-bakul tetap juga kena dengar bebelan
definasi demam aku kat rumah
sejak kecil lagi start darjah berapa aku tak sure sangat memang aku dah tahan demam sendiri sebab aku takut nak merenggek demam sebabnya, tak ada orang layan
jadi di sebabkan aku ni jenis tak makan ubat jadi aku pandai2 je hidup tuam air panas kat muka minum air suam je
dan hakikatnya mahu bergelen-gelen baldi air tadah air mata aku
biasanya kalau demam yang dahsyat sangat aku sampai nangis sendiri sebab t…