Posts

Showing posts from June, 2016

Tudung Labuh vs Akhlak

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum
nak menulis isu ni perlukan jangka masa yang panjang
agak panjang dan ini secara jujur padangan peribadi seorang Nisrina
kerana saya pernah melalui dua zaman tersebut jadi saya menulis dari sudut pandangan saya gadis picisan

Tudung Labuh vs Akhlak
satu ketika dulu, seseorang pernah mengulas dan meminta saya memberi pandangan dan saya masih berpendapat yang sama tapi satu jelah lain orang lain citarasa
haha
baiklah
betul, saya tak nafikan isu tudung labuh itu dan akhlak seiring perlu dan seiring namun jangan di letakkan yang salah pada Si Tudung labuh yang salah itu pada akhlaknya
tak di nafikan menjadi seorang gadis yang bertudung labuh ( saya belum pergi ke berpurdah lagi ya) bukanlah cabaran yang mudah padangan masyarakat seakan memandang kami ini orangnya alim bangat. haha ( saya ketawa kecil setiap kali menedengar) ataupun sifat pemalunya tinggi ataupun dia ni tak lut benda-benda lagha
tidak sayang. sama sekali tidak
bukan mudah ya, nak ubah k…

Nukilan Terakhir

bismilahrahmanirahim

Assalamualaikum

aku menulis dengan seribu rasa aku menulis dengan segala perit di dada berita-berita yang aku terima seakan memberi aku sebuah jawapan yang aku sendiri tak pasti inikah pengakhirannya?
seketika pagi ku mulai resah.  ah persetankan rasa yang takkan pergi naskhah kecil berwarna biru itu aku capai beralun suara aku memecah hening pagi
ku atur langkah ke kelas letih ku bawa dalam kelam mesej yang masuk ku layan sebegitu kata mereka aku perlu tinggalkan semua ini tinggalkan segalanya di belakang
namun cuma elly yang berkata
" Troll je ni. kau jangan percaya. tak mungkin lah."
bila ku kupas kembali elly menyaksikan ketika hari-hari ku di penuhi dengan cerita tentang dia ketika meja kecil ku penuh dnegan ukiran namanya bagi elly aku cuma peminat biasa
namun sampai satu ketika pertanyaan elly membuat aku sedar semula
" kau minat dia atau apa yang dia tulis?"
ya ketika itu, hati kecil aku tak mampu menipu
memang  kepakaran aku dalam menj…

teguran ramadhan

bismilahirahamanirahim

Assalamualaikum wbt
aku selak rambut ke belakang. cuba untuk menghalang perasaan teruja ya teruja katakan pada ku apakah keterujaan mu???

RAMADHAN
*****************************************
tahun ni menyambut ramadhan di rantauan di bumi pantai timur darul iman
seperti biasa ramadhan kali ini penuh dengan ujian ya lebih pada nafsu haha
dan masih aku masih cuba untuk pertahankan nilai bersih yang masih tertinggal cuba untuk clorox hati yang penuh dengan kehitaman
semoga letakknya segala keazaman sehingga ke hujungnya
cuti raya pun pendek
short semester memang begini pejam celik cepat aje nak habisnya dan aku haruslah mengunakkan enjin turbo untuk ramadhan juga short sem
seketika, mata ku tertumpu pada banner-banner yang tergantung di pintu masuk unisza
banner paling menarik berwarna putih backgroundnya dan warna hitam kuning untuk tulisannya
sangat simple banner tu seolah berkata kesederhanaan aku hanya untuk MU
jelas terpampang ayatnya
" Marhaban Ya Ramadhan…