Surat Januari

 bismilahirahmanirahim


aku tak tahu jika pilihan aku kali ini akan membawa kepada apa

cuma aku tahu inilah dia pilihan aku saat ini. 

aku mahu masih dan terus berada disini

diam terbatas pada waktu 

yang aku cuma mahu

tanpa siapa pun tahu. 


Mencintaimu itu anugerah bagiku

aku tinggal diam di tempatku

menghargai apa yang aku masih miliki

aku tidak mahu menerawang jauh ke depan

kerana aku tidak tahu apa ada di sana

jadi aku putuskan biar aku dan ketenangan ku di sini


aku tahu tidak mudah sperti dulu

yelah, tambah usia, tambahlah ujiannya. 

tidak mengapa sudah jadi pilihankan?

jadi aku cuma perlu tempuh tanpa perlu paksakan sesiapa

untuk menunggu

aku dah cukup dengan apa yang aku perlu. 


Nanti sahaja aku kembali ke sini

aku mahu diriku tahu

hey, kita pilih ini bukan semata demi cinta

tapi kerana kita percaya 

Allah akan makbulkan doa kita, 

Justeru, tak mengapa kita lelah

nanti bangkit lagi ya?


Usah gentar, 

teguhkan lagi rasamu

kembali ke sejadah 

Tuhan sentiasa mendengar

Dia lebih tahu dari sesiapa pun

Dia lebih kenal jiwa kita

Dia sememangnya menunggu kita

untuk kembali kepada Dia.


Nanti doa ya diriku,

Doa lagi sampai bila-bila

Tuhan sentiasa mahu mendengar

tak kan jemu

yang jemu cuma manusia

jadi lemparkan semua kepada Tuhan

tiada yang lebih empuk selain kasih sayangNya. 


aku tahu kau kuat

kita kuat

kitakan pendosa,

maka ujian takkan berhenti okay?

sampai semua dosa kita terhapus

maka jangan berhenti

mintak ampun

libatkan Allah dalam segala hal

libatkan Allah sentiasa

kelak kau tahu 

sentiasa ada jalan keluar.


kalau kau masih gusar,

selak halaman lama

diri mu sudah lama bertahan

cekal

dalam lembayung rahmatNya

lalu apa lagi yang kau mahu dustakan? 


Senyum ya,

Kita pasti berjaya.


***********************

Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku