Blessing of your life.

 Bismilahirahmanirahim


Membesar dengan latarbelakang yang aku ada

Membuat aku amat bersyukur

Aku hidup apa adanya

Ilmu agama yang mak dan abah titipkan sebenarnya cukup buat aku beruntung

Sekurangnya aku tahu banyak lagi jalan yang aku perlu tempuhi.

Ketiadaan abah sentiasa buat aku rasa aku tidak cukup.

Aku rasa aku kurang

Aku rasa aku tak boleh bahagia

Tapi Allah itu Maha Baik

Kerana satu yang di ambil, selepas 10 di ganti baru. 

Ya, aku beruntung. 


10 tahun ini aku selalu persoalkan banyak benda

Setiap satunya aku taktahu apa hikmah yang Tuhan sedang tunjukkan

Jadi aku cuma laluinya dengan tahap terendah hidupku

Siapa sangka hingga ke tahap ini 

aku boleh capai semua benda yang aku hendak

setiap benda yang aku doa Allah perlahan-lahan memakbulkan pada waktunya.


Aku tahu kadang-kadang aku lupa, yang mana perlu aku utama

dan aku jatuh

jatuh pada lubang-lubang kecil yang menyeret luka aku terlalu dalam

maka di sebalik kisah yang aku jalani

akhirnya membawa aku ke sini

kembali ke ruangan selamat ku

yang tiap kali aku kunjung

buat aku syukur

dan sentiasa nak jadi lebih baik. 


keseronokan menjadi diri aku sampai tak terkata

betapa indahnya padanan dan jalinan yang Tuhan kurniakan di dunia sebelum akhirnya aku

kembali kepada Dia. 

aku peroleh sesuatu yang aku tak pernah sangka

dan kembali menemui diri aku sendiri

di situlah aku ketahui

apabila kau berdamai dengan hati mu

maka kau tahu

erti bahagia dan syukur sebenarnya


terima kasih Allah. 


***********

Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku