bismilahirahmanirahim


aku pilih menulis di sini instead of kat tempat lain not even my love letter


sebabnya mudah

nobody will read here

not you,

not him,

not her


kadang-kadang boleh nampak

aku jenis tulis dua benda

satu benda aku happy sangat

satu benda aku sedih sangat

tapi hari ni aku nak tulis kenapa aku annoy


aku belajar bab respect dan sebagainya

aku cuba hidup dalam keadaan menghormati orang

even dalam kelas, kalau anak murid aku tak respect each other lagi-lagi aku ada dalam platform yang sama memang kena


sometimes aku pun mudah terasa

benda kecik je

jenis aku, aku tak suka orang nak emosi hentak-hentak barang

aku jenis tak suka cakap

tapi tulah

aku pulak jenis malas cakap

aku pulak memang malas kalau dah terasa dengan orang. aku mudah untuk diam dari nak cakap banyak sebab aku selalu rasa tak kemana pun


salah satu benda kenapa ku rasa tolak ansur sangat penting sebab

aku selalu ingatkan diri aku

lain orang lain cara

mak kau besarkan kau cara A

mak aku besarkan aku cara B

tak sama

instead of marah2 aku sebab benda yang tak ikut cara kau

why not tell me why this is wrong?

just because you mum said that so I need to follow?

aku mudah je. yang penting aku tahu kenapa benda tu jadi macam tu

i mean kalau end result dia sama

why bother?


hidup ni tak semua orang nak ikut cara kita

hidup ni pun bukan guideline dia serupa semua

panduan ada

tapi terpulang lah nak buat cemana pun

5 tambah 5 masih 10

7 tambah 3 juga masih 10

belum lagi 11 tolak 1 masih sepuluh kan


simple


tulah, tapi tak semua orang faham

sebab kita dah selesa

sebab kita rasa kita dah cukup betul

kita pun got our own ego right?

entah

aku kadang pun baran

kalau tak takdenya aku nak menaip panjang-panjang pasal manusia kat sini


aku tak suka tegur orang sampai tahap aku rasa aku perlu cakap

aku cakap

kalau aku rasa kau dah besar

kau boleh pikir

aku tak cakap

sebab bagi aku

kau belajar lah dari kehidupan


aku entahlah taktahu kenapa nak membebel macam makcik-makcik ni

maybe aku tahu aku dah lama sangat menumpang rumah orang

so aku cam sedar diri ah


so yeah

buat hal kau sedar diri sikit. ikut sahaja okay kata orang

moga-moga kau di beri kebaikan atas sifat sabar. kay

done bebel

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku