Menjadi Diriku

 bismilahirahmanirahim


Dan kembalinya aku di ruang sepi ini

untuk menulis tanpa perlu di baca oleh sesiapa pun

ini kepuasan hati ku

semakin lama aku menulis

semakin aku mengukir bahagia

saat ini sedang aku terjatuh

akhirnya aku memilih untuk kembali mengukir kebahagian


benar, yang hanya aku inginkan tika ini adalah merasa gembira menjadi diriku apa adanya

mencintai diri ku apa ada nya

menghargai diri ku apa adanya


cukup diwartakan rasa lebih setahun

kini aku cuma mahu diam

dan membaca serta menulis

menganyam mimpi dibalik aksara

kemudian kembali mewarnai kanvas kehidupan aku

tanpa harapan pada manusia

dan masih aku tetap bahagia


oleh itu

jangan digusar tentang rahsia hati ku

cukup buat aku tenang

aku mahu menulis dan membaca

meskipun bukan tentang kisah kita

tapi cukup tentang apa adanya menjadi manusia


aku mahu rehat dari bertemu manusia

berkongsi cerita

jujur saat ini cuma aku mahu percaya bahawa aku akan tenang-tenang sahaja

tanpa validation dari manusia

cukup

aku bahagia dengan caraku


buat sekian kalinya

mungkin hikmahnya lebih besar dari apa yang dipandang

benar, aku mahu mengapai mimpi

namun berikan aku waktu

mengilap kehidupan ku sendiri. 

dan kamu

tak perlu tahu


*******

Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku