Sampai Masa

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum wbt

Sesuatu yang tak kau duga
sering saja menjadi alasan pada sesuatu yang kau cinta


kadang kan, bila orang tanya kat aku

" ni maksud apa wei"

sebenarnya, aku pun kadang tak ingat apa yang aku tulis.
dan aku sendiri kadang menaip je bawah sedar

kagum kadang dengan diri sendiri
eh?

abaikan wahai para pembaca.

dunia ini tak lah indah belaka
tapi bak kata Mato
"make yourself happy"

hah tengah cuba lah ni. so aku decide banyak kali nak pergi PBAKL 2018 ni
sebab dah lama sangat aku tak spend masa hadap buku-buku yang boleh hidupkan kepala aku
dari asyik kosong semata

maka, aku pujuk abang bagi masa rehat sehari
alang nak jadi personal shopper aku habiskan terus masa kat PWTC tu
dan di hujungnya
aku gembira

masa aku cuba nilaikan kembali. betul aku nak pilih jalan ni? atau aku nak je stop semua benda ni dan jadi penulis?

hmmmmmmm
hasil penulisan aku bukan bagus pun
tunggang terbalik lagi ada
maka aku decide untuk duduk diam je

orang kata kita boleh buat banyak benda dalam satu masa
betul lah tu

cuma aku lah kena belajar bagaimana nak buat 10 benda dalam 1 masa

sebagai contoh

1. kerja tetap
2. kerja part time
3. kerja sukarela
4. kerja hal rumah
5. kerja-kerja luar

baru 5 benda aku dah tak tahu nak handle macam mana

kalau nak pilih lebihkan diri sendiri atau lebihkan orang pun aku tak pandai
kau rasa???

mana mungkin nak bahagikan benda lain

tapi sebenarnya mungkinkah aku yang memandang rendah pada diri sendiri?
aku belum cuba lagi aku dah letak satu batu halang untuk aku teruskan apa yang suka

aku suka menulis
suka gila
membaca? beyond than that
kosong hidup kalau tak buat 2 benda tu

finance?
aku sayang dunia ni
lagi-lagi islamic finance.
apa yang aku nak dalam dunia ni, cuma untuk educate people and myself
untuk orang tahu
takkan selama nya kita nak ikut kata barat
terlalu lama kita dalam dunia mereka
sedangkan asal usul kita telah lama wujud
tapi di padamkan kita sendiri

betul, bukan mudah nak ubah semuanya
tapi takkan nak tinggal semua

mungkin aku kena tulis pada finance agaknya
kemudian aku pertaruhkan ilmu aku dalam tu
tengok lah boleh pegi jauh tak

aku dan dunia kecil aku
dunia impian aku
dan cita-cita aku sengaja kuburkan se awal mungkin
sebelum aku sendiri kecewa

tapi tulah
nanti kang menyesal tak sudah

mungkin aku patut sedar
sampai bila harus begini


*****************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku