Sempurna

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

sejujurnya aku tak tahu bila kali terakhir aku menjenguk blog nan sunyi ini
haha

baik
so I wish to end the 25 songs
tapi tak terhabis
tunggu ah mood wujud.

and yes! konon nak tulis 3 tahun punya cerita kat unisza
end up aku tak jugak menulis

konon jugak nak tulis rumusan 2017 cum 2018 punya check list
ya masih tidak jugak aku tulis
hehe

but tonight
aku cuma nak menulis
ditemani lampu jalan di hujung sana
tenang cahayanya menembusi tingkap bilik tingkat 7 ini
bersama deruan angin kipas siling
di serikan lagi dengan angin malam
ah! Nyamannya jiwa

the first january is totally busy nak mati
gap tak sampai seminggu from paper habis sampai ke first day intern
aku masih serabut
esok? genap 2minggu
maka esok kena hantar laporan
muahehehe

ya aku rasa hidup aku tetiba berubah 320 darjah
banyak benda tak expect 
terjadi tanpa sedar

life never been as easy as we think or we want
banyak benda kita tinggal dan lupa
banyak benda kita nak tapi tak boleh gapai
dan banyak benda kita dah ada kita masih tak syukur

Ada orang perfect rupa
ada orang perfect harta
tapi paling aku cemburu orang yang perfect akhlaknya

pernah jumpa yang 3 benda kat atas ni ada semua?

kalau pernah, tahniah
kalau belum ya kita geng
hahaha

okay tak, gua gurau je

so i saw one of tweet from Internsheeps

YOU CAN HAVE EVERYTHING

Perasan tak kita kalau buat goal, views, target, ke apa yang kita nak
perasan tak bukan semua benda kita dapat

ada kita dapat terus, sebijik macam kita nak
ada kita dalam lebih kurang kita nak
yang best kita dapat lebih dari yang kita nak

See Tuhan Maha Adil

kita selalu rasa, everything tak cukup
tak kena
tak best
tak masuk
tak sesuai
tak itu tak ini

kita letak diri kita dalam satu situasi
atau satu keadaan
dan kita namakan satu benda itu

COMFORT ZONE

see? 
kita nak semua benda yang kita nak
dengan mudah
takpayah asa susah
mintak terus dapat
perghh

siapa tak nak dapat semua benda yang dia idamkan
aku nak
serius, nak gila

tapi,

bagaimana cara kita NAK benda tu kita gapai

nak mudah?
nak payah?
atau nak depan mata

ketika aku kecil, sering kali aku dimomok kan

Nak berjaya kena keluar dari rumah kita, keluar dari kampung halaman

so aku pun percaya lah
kalau aku tinggal kan melaka
the more I can get

Yes
cumanya aku tidaklah seindah yang lain
Apa kau ingat semua kau nak tu indah lah?

ketika aku bermohon untuk lanjutkan pelajaran kat unisza
aku penuh harapan
disitu bumi tarbiyah aku
tapi bila tiba kat sana
kosong
kelam

aku jadi tak boleh terima enviroment kat sana
totally bukan macam yang aku bayangkan
hancur semua impian dan angan2 aku
haha

tapi tu lah, aku yang mintak
dah dapat Allah bagi
tak reti bersyukur pulak

tapi banyak benda yang mengajar aku
banyak benda lebih mematangkan aku
banyak benda lebih menjadi teguran untuk aku
dan ketahui lah

SEMPURNA ITU BUKAN SATU KEINDAHAN

Allah tak pernah kata sempurna tu cantik
Allah pun tak kata sempurna itu syarat kita ke syurga

sempurna itu alasan manusia
mainan syaitan agar kita terpengaruh dengan nafsu
dan dapat satu nak dua, dah ada dua nak tambah tiga, tak cukup lagi nak empat
(baca:kawen)

(okay, gurau je)

being perfect itu indah wei
tapi sempurna itu sifat Allah
DIa MAHA SEMPURNA

kita? manusia
nasia= pelupa

celah mana nak perfectnya
haha

kalau kita sendiri faham asal usul kejadian kita
keindahan sebenarnya yang ALLAH ciptakan buat kita
itulah Indah
saling melengkapi

terkurang sana tapi terlebih sini
tersikit sana tapi ter banyak sini
bila gaul rata
jadi indah dan sempurna(nakjugak guna sempurna)

jadi renungkan sahabat

Kau mahu INDAH atau SEMPURNA

define yourself

***************************
Nisrina Syaurah


p/s: tulis terabur dan cepat sebab anak aku dah mengada kat luar tu. chow!

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku