Another Day

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

sedari beberapa bulan yang lepas
aku selalu paksa diri untuk menulis
tapi akhirnya
aku tak menulis pun

acah-acah sibuk tanpa memikirkan tentang masalah lain
tapi hakikatnya
banyak benda tak tersetel
dan aku masih berbaring merenung ke bulan
hahaha

kelmarin, waktu melihat langit cerah dan awan mendung
aku tafsirkan resah yang bergelumang dalam jiwa
di celahan mana entah resah itu hadir
yang aku tahu
aku cuma lelah
barangkali aku cuba untuk paksakan jiwa
hadap dan telan semua dusta
tapi yang jelas
cuma aku kesendirian dalam waktu

aku tuliskan cita-cita dan harapan
mengharap mimpi akan tiba dan memayungi semua impian
sayangnya semua lapuk
aku dan jiwa terhapus pada realiti dunia

kata rona,
dia akan datang bersama setinggi realiti

sebegitukah

kadang menjadi jujur pada diri sendiri tu payah sungguh
sebab kau cuba menafikan keduniaan itu kuat belaka
kau kata kau okay
tapi kau sakit
kau kata kau bahagia
tapi yang terlahir di hati
derita semata

sebegitu bukan?

sudahlah, bawak mimpi-mimpi ke hujung sana. saat itu kau akan pasti tahu
mimpi tak mungkin untuk menjadi realiti
kalau yang kau jayakan itu cuma hasrat tanpa kesudahan

itulah kesudahan yang kau nantikan?

sudah, aku penat nak rant hari ini
hahaha

**********************
Nisrina Syaurah


Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku