Nov

bismilahirahmanirahim

jadi gusar pada diri sendiri
bila hati dan akal tak lagi selari


haish, lama nya tak menulis
lamanya tak bercanda bersandiwara
haha

sekejap je masa berlalu
penuh dengan cerita
duka
dan tawa
dan aku?
masih terpuruk di sini menanti sesuatu yang tak pasti

kelakar rasanya
sebab aku bukanlah apa
jadi sengaja membuka pada kenangan lama

aku selak balik entry lama2
dari zaman menulis mcm budak wicet
sampailah penulisan jadi matang
segalanya berubah

mungkin seiring dengan usia?
haha

propa terlebih

kadang tu, hati kita ni beria je nak melonjak buat itu buat ini
tapi akal pulak melarang
vice versa gak bila soal akal dan hati
mengada je memasing

aku tak plan nak menulis pun tengah malam gini
tapi aku terasa terlalu lama tak menulis
ntah apa ntah masa aku habiskan

rasa sayang dengan benda yang terbuang bergitu sahaja
sayang sebab aku rasa boleh produktif lagi
tapi tak pun

oh, aku nak tulis jurnal pergi Japan
tapi tak tertulis
maybe next time aku tulis

maka berdoalah kalau aku rajin
kalau aku rajin
hahaha

insyaALlah rajin

semoga semuanya bawah rahmat Allah

kalau ada yang bertanya soal hari lahir aku
katakan pada mereka
ini yang paling simple aku alami

tanpa air mata
tanpa kek
tanpa surprise
tanpa hadiah

hanya senyuman dan kepenatan
menjadi 22
dan aku tak menyangka
begitu banyak nikmat Tuhan hulur

sungguh, nikmat mana yang sedang aku dustakan

bagaimana pun
apa yang Allah beri sudah cukup untuk aku hargai 
22 ini

terima kasih Tuhan.
 moga hidayah dan taufiq-MU tak hilang dari diri ini
Aaaminn.

okay, cukup kut.
penat korang baca. hahaha

Semoga bertemu pada jodohnya


*************************
Nisrina Syaurah

p/s: saya tertanya pasal awak
tapi saya rasa tak penting
haha

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku