Azam Baru

bismilahirahmanirahim


Assalamualaikum


dah berhabuk kan?
haha
lamanya tak menjengah ke sini
dan akhirnya setelah berpuluh kali aku di tegur mengapa di biar sepi
akhirnya aku punya kekuatan jua untuk kembali ke sini

ceh, tak boleh blah ayat

as usual, writer block

past few month, dengan diri tak stabil
dengan rumah tunggang langgang
dengan result ntah apa2 ntah

okay hiraukan yang tu

so what happen in 2016?

mcm biasa, azam masih nka menulis
menulis dengan hati

past few weeks 
banyak sangat pertandingan cerpen
dan banyak jugak company yang minta untuk di hantar karya
maka aku sebagai penulis picisan masih dalam dilema
nak menulis atau nak memandang
haha

mencari sumber inspirasi 
memang amat memenatkan.
bukan apa, silap pandang kan payah
buat nya tersangkut dengan ranting-ranting yang muncul dari mana
siapa nak tanggung

bila menjelang 22 ni,
pergh aku masih tak percaya aku dah 22, tidakkkk
banyak benda nak pikir
future, impian, parent, siblings
dan sebagainya

untuk book cafe, bila aku utarakan, tak sangka ramai sangat berminat
masa dulu aku ingat nk ajak elly 
tapi nampak gayanya geng kpm jugak yang laju nak join
haha

tu baru satu, minggu lepas duk cakap dengan mak
mak kata nanti mak tgkkn mana2 bangunan yang boleh digunapakai

back to impian menulis
masa before balik hari tu abg koim duk bebel
apasal asyik baca novel je ni

aku balas

ada writting competition

dia balas bertubi-tubi

tgklah movie, tgk semua top10 movie, pastu kupas elok2
then barulah story tak suspens

suspens????????

apakah???

kak zai dan bantai gelak, apa kena suspens pulak??

klise, perkataan klise tu tak keluar

aku dgn kak zai gelak tak berhenti, samalah macam kes dendam kesumbat
gosh, my brother need to read Kamus Dewan again lah

korang jangan blur ea, dendam kesumat tau

so right now, mmg akan fokus study dan menulis
InsyaAllah

kat sini pun tak sure akan rajin menulis atau tak
memandang tenet unija kat bilik tu mcm indah khabar dari rupa
kenalah aku menapak pegi library
mcm sekarang
pergh, menulis pakai keyboard dengan destop memang heaven
oldscholl!
haha

apa pun, thanks for the doa,
hopefully berjaya lah gue menjadi penulis ya
InsyaAllah 

okay, 
see you later
dhaa~


****************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku