terkenang ler tu.

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

bila aku buka balik helaian nota
selama sebulan lebih tu
aku jenguk sedikit demi sedikit

almaklum mencari idea menulis
personal statements
tapi secara jujurnya
mengimbau kenangan lebih banyak dari idea baru yang menjengah

nak menulis terasa malas
tapi ada hati nak jadi penulis
hahaha

nak menconggak lagi malas
tapi ada hati nk jadi
banker
muahahahaha

ni bukan soal cita-cita
ini soal impian dan matlamat
kadang2 kan kita ni jarang nak jujur dgn
diri sendiri
selalunya
menipu je kerja nya

tipu diri sendiri lak tu
yg duk penat nak sedapkan
hati yang kononnya tawar sangat takde garam
takpun masin terlebih
tak memasal je

ada benda kan kita tak sedar pun tau
men jadi orang yang logik itu biasa
tapi menjadi mereka yang unlogical itu bukan luar biasa
berlambak je yang kat luar tu
sedemikian rupa

eh, gua cakap pasal gua lagi

balance
baru imbang
dunia or akhirat

tak,
kena pegang dua2
mana boleh tinggal satu
sebab dunia
laluan akhirat
sebab dunia
tempat bekalan akhirat

relax semua
buat perlahan-lahan
janji istiqomah

siapa mereka nak hakimi kita?
mestipun mereka bernama Hakimi

tetap jugak yang namanya manusia
kekal hamba-NYA
so

buat kerja kita
dan tak payah risau
Allah buat kerja DIA

kisah diri kita dulu
sebelum beria nak beli cermin besar untuk orang

nama pun manusia
khilaf di mana-mana

May Allah Bless
**********************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku