seharian menjenguk masa

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum


2 minggu yang pertama
dan aku masih alami setiap benda

maka ubat dan doa yang ku telan
ibarat angin lalu mencengkam minda

lantas membawa diri
menapak ke bertemu sang teman

kata diyan

" You never been like this nisa. Is totally not you"

aku tampal sengih
memerhati gelagat semua pekerja di #LeQue kafe
mencari seribu kekuatan

ketika kali pertama melangkah masuk ke kafe ini
aura ketenangan terus menjengah
laptop yang di pikul di dalam beg pink( ehsan dari abang sebab beg biru dah koyak)
terus di keluarkan
dan laju saja menaip di situ

seketika naeem dan adha muncul
bertukar cerita dan gelak tawa
begitu juga azri
dan ikuti Iman

ikut rasa hati semalam
memang tak nak keluar
memang sepanjang 5 tahun ni kalau bukan sebab kena pergi skola
atau kolej atau urusan penting
aku akan duduk di rumah saja

tapi semalam sangat penting
pertemuan dengan Iman meredakan sedikit gelisah hati yang tak bertempat
Mujur Allah temukan seorang teman yang sebaik Iman

bila dengar azri bercerita pasal kolej
faham keadaan mereka
sabar ya adik2
kakak doa yang baik2 je

bila dengar cerita pasal naeem dan tempat practicalnya
sungguh perancangan Allah itu indah
terpancar cahaya kegembiraan dan kelainan di balik
kata-katanya

sama seperti Iman
dan Diyanah juga
betapa gembiranya mereka menjalani kehidupan ini

dan aku menarik nafas dalam
sampai bila aku hatus diama begini
barangkali
ada hikmah yang lebih besar
dan aku cuma perlu kekuatan jiwa

dan semalam sedikit mengubat luka

barangkali

namun yang membuatkan aku terfikir semula
 bila diyan berkata

" You minat tak Islamic Banking ni?"

dan hanya mampu menjawab

" I sayang Islamic Banking."

sayang dan minat
dua garis selari
jarang bertemu mungkin?

ada lagi yang perlu di gali cari

******************************
Nisrina Syaurah
 

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku