2015

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

aku lihat bulan sedang tersenyum
barangkali dia sedang menyampaikan salam buat mereka

aku lihat awan yang berarak
cerah berlari riang
barangkali mencari tepian untuk bercerita

aku lihat embun menitik
katanya fajar bakal menyising
lalu ku dongak ke langit
oh bintang masih bersinar

tahun masihi dalam perkiraan sedang berlalu
melengkapi satu pusingan

kata mereka
tahun baru ku adalah ketika Muharam menjelma

aku percaya itu
namun aku masih menghormati mereka yang lain
yang kepercayaannya berbeza

kiranya aku tidak mahu putus kan silaturahim
hanya kerana perbezaan pendapat
apakah yang kau dapat?
kebanggaan kerana menjatuhkan manusia?

lelah di situ bukan

kita tak tahu sampai bila

jadi, kau harus senyum pada dunia
katakan pada Allah 

" Terima Kasih kerna diri ini masih di beri peluang"

apakah kau masih mahu salahkan dunia?
bangkitnya manusia yang buat salah mengapa dunia di salahkan?

senyum.
kita tak tahu
bila langit akan runtuh.
buka mata
buka hati
kembali pada jalan-Nya.

*******************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku