too bad. huh?

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum


terkadang aku juga tak mengerti
yang mengapa
hati merindu pada dia

haha
begitu cerita di balik rasa

mungkin aku yang tak faham
rindu gemersik
suaranya mengalun rasa
menegur hati secara terbuka

terkadang aku tak pernah tahu
apa yang dia cuba lakukan di belakangku
doa yang dia utus buat aku
punya kekuatan yang tak pernah berhenti
untuk aku tegar berdiri
meski aku tahu
yang banyak duka dia alami
takkan sama
dengan apa yang terlakar di wajahnya

perit bukan mengerti hatinya
bukan yang aku tahu
tapi senyumannya sudah cukup menyembuh duka

Rabb,
inikah coretan kisah kami
yang kau ukir mesra
buat si hati
hentikan dukanya
hentikan segalanya
 Rabb,
Engkau lebih tahu
dari hati hamba-MU yang terhina ini

Rabb,
diri yang penuh duka ini
hanya mahukan diri-Mu
pendamping sejati
biarlah
hanyalah kau yang tahu


********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku