this is not me!

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

salah aku sebab membenci seorang smoker
hanya semata dia adalah smoker
tolak tepi bab akhlak lah
tolak tepi soal agama
tolak tepi soal rupa
mahupun harta

tak kisah baik macam mana pun
harus ada sifat tidak suke kepada si smoker
jujur dari hati aku

salah aku bila aku reject 10% dari dia
hanya semata dia smoker

maaf.. betul family aku tak hisap bnda alah tu
true dan aku bukan ckp abang2 aku baik sebab tak hisap rokok ke apa
tapi kalau kau rasa kau dah perfect
then kau takkan hisap rokok tu

aku tahu sini  isu sensitif pasal rokok
aku tahu aku pun kawan dgn perokok
aku tahu dan aku bukan meletakkan title BENCI TERLAMPAU
pada perokok

aku memang tak suka
dah lah
nak emo apahal

kalau nak cakap aku suka menuduh tanpa usul periksa
ya, silakan

kalau cakap aku kolot sebab tak boleh terima lelaki
perokok 
ya, silakan
aku terima
dan dia juga harus terima apabila aku tak suka pada perokok

kalau life ni kita amalkan sikap terbuka
ya, silakan

tapi tak payah nak doakan aku dapat husband perokok
untuk aku kira melampau lah kan

fine.. urusan kau kira urusan kau lah
aku tak payah masuk campur
ya.. aku setuju
jadi sila kan kalau kau memilih dia
aku tak marah
tapi jangan kau doakan aku mendapat yg sama
aku tak kata aku lagi baik dari kau
aku tak kata aku ni tempatnya tinggi dari kau
tak 
tak pernah sekali pun

aku terima pilihan kau
dan tolong jangan persoalkan life kita ni

kita ada hak
bukan hanya menyerahkan 100% pada takdir

Allah suruh kita berusaha
kalau setakat macam gitu aje

memang ke laut lah kan

sorry being emotional
I know I was wrong
I know I was bad
but please

aku respect pilihan kau
aku tak campur pun
itu hak kau
dan aku mintak jgn kacau pilihan aku
aku pun manusia gak
kalau kau sakit hati
ya, aku mintak maaf
dgn sejujurnya
aku bukan tak suka dia
tapi aku tak suka perokok

dapat?

maaf kepada semua perokok
bagi aku satu je
kalau dia baik dia tahu hukumnya merokok
dia takkan buat bnda yang tak berfaedah dan memudaratkan
mengerti?
maaf lah aku memang bukan baik macam malaikat
aku bukan Tuhan nak judge manusia
tapi aku minta maaf sebab tak sukakan perokok

p/s: i'm too angry! please don't ask a st**** que!


*************

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku