I got a reason!

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

mari kita lihat apa cerita ya
haha
barang yang dah siap pack
semua dah siap2 letak kat luar
cuma ada a few lagi yang esok pun bole
hari ni duduk lepak bersahaja
mengemas bilik yang dah lama 
terbiar
haha
bukan terbiar apa ek
jangan kusut kan minda anda memikirkan bilik saya
oky then panjat kerusi
bersihkan kipas
then kemas apa yang patut
dan duduk depan tv
so sebenarnya
aku bukan nak cerita rutin harian aku
haha
mari kita lihat
end of the day
aku dapat simpulkan mengapakah aku malas
tak tidak pun keluar rumah
dan mengalami
simptom2 ayan
selama sebulan lebih 
sebab tadi aku telah pun berjaya
di tarik keluar oleh kaklong
sebab teman dia buat urusan dia
masa tu tak habis lagi urusan
mak aku dah call
sebab dia dah sampai rumah
tapi rumah tak berorang
maka nya mak pun marah lah sebab aku keluar
waktu tu baru pukul 5 lebih
sebab rekod mak
tak pernahnya balik awal
even bulan puasa
nesti pukul 6 lebih nak dekat pukul tujuh baru balik
so menjadi kepelikkan di situ

jadi kesimpulannya
memang patut kut aku tak keluar rumah
sebab aku sekali aku keluar
dah kena marah macam ni
so baik jelah aku duduk kat rumah yang tak berorang ni
seorang diri
dari aku kena marah dengan mak
walaupun dalam tempoh seminit
dan jugak kena ceramah dengan abang2
bila mak mengadu pasal aku
so sekarang ni
kira berbaloi lah kan
sebulan setengah aku
duduk diam2 tanpa menunjukkan muka
bahawa
hai-saya-ada-dirumah

isunya di sini
aku jenis tak kisah
tapi orang?
ya, bukan kawan2 aku je angin
sebab aku malas nak keluar
tapi berani duduk kat rumah sorang2
tanpa ada sesiapa
al maklum
rumah terpencil
banyak kali kut 
makcik2 aku pesan
jangan duduk rumah sorang2
tapi?

okey... ignore je 
apa yang di cerita
haha

tak sabar nak balik kesidang
nak mula kan semester baru
so yang lama2 biarkan berlalu
cerita lama
jangan di usik
mari kita mulakan lembaran yang baru
rite?

macam....
entah.. 
new hope?
aku still je sama macam dulu
tak ada yang berubah pun
harapan untuk semester yang baru
adalah....
.....................................

apa kata nanti cerita..
aku pun tak fikir lagi
haha
sem ni sebab mcam banyak subjek teori
aku hope ada waktu senggang 
yalah, sem ni kena cari duit lebih sikit
so otak merancang untuk mencari wang tambahan
kerja oh kerja
haha

jadi marilah kita bersama2 menanam azam yup
azam lah sangat
padahal main aci selam jep
hehe

orite
aku nampak Zoey lah..
maaf ya,
zoey panggil ni
haha
see you when I se you ya,
=)
InsyaAllah

**************************************************************
Nisrina Syaurah




Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku