~dhaa~ haha!

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum

lambat update
hehe
khusyuk sgt tgk Ms Word
tadi

yalah sejak dua menjak
ni ketandusan idea untuk menulis
habis semua novel aku belek
bukak semua buku
hish, ni lah padah tak keluar2
rumah
otak pun jem

mana nak kuar
baru dua tiga minit aku dah terbatuk2
overdose punyer
hehe
nmpk sgt jerebu tu suka kat aku
mak dah bising dah
abang jajak siap mengadu dgn nenek 
cakap adik dia yang seorang ni dah teruk semacam
aku bantai sengih je
kaklong kata cakap ngan nenek pun echa ni macam ni gak
abang jajak cakap
baik cakap dgn nenek
nenek dengar lah jugak
dari cakap dgn mak
langsung tak nak dengar
aku?
buat taktau jelah

hehe
bila fikir balik
apa lah alasan aku nak stay lama2 kat rumah ni
yalah baik ler aku tercampak balik kat hostel
sebab mmg dari kecik lagi
simpan nekad dalam hati
nak merantau jauh dari keluarga
nak keluar dari melaka
but last2
19 tahun jugak ler aku duduk sini
so amik lah 
pemikiran yang mudah
ada benda lagi yang aku tak setel kan kat melaka ni
nnt dah setel keluar
lah jugak aku dari melaka ni
haha..

fawziyah kata kahwin je dgn org luar
wah, ckp senang ek
haha
tapi biar lah
macam mana pun
melaka tempat tumpah darah ku
haha
patriotik lah pulak memalam camgini
sayang kut kat bumi hang tuah yang penuh nilai sejarahnya
haha
kata member aku masa high skool
jgn jadi orang melaka kalau tak tahu sejarah
ya..
sebab tu aku suka sejarah
tapi dalam masa yang sama
aku lah yang suka nombor
kalau korg jumpe
orang yang suka nombor dia org tak suka sejarah..
itu secara am nya lah kan

peduli ke semua
aku nak suka
apa ke
suka hati aku ler
as long tak langgar hukum Allah
then that will be fine
InsyaAllah

korg mesti minat tersendiri kan
aku tak yah cakap
macam macam minat aku
sebab tu orang susah nak describe aku macam mana
hehe

nah.. that means
aku orang yang semuanya masuk
haha
ajak aku pergi mana2 pun boleh
jarang nak dengar aku cakap bosan
aku jenis layan je
tapi kalau aku tak nak tu
kadang2 tak yah lah paksa
aku mmg malas lah nak
gaduh2 ni
huhu
sengal jep
ntah apaapa ntah
haha
dah jgn di layan tahap kesengalan aku ni
ni lah padahnya menulis ketika otak agak kemerengan

teringat tadi satu post kat fb
adalah certain org yang kutuk org pakai tudung labuh
tapi perangai hampeh
pastu ada satu ukhti ni balas

perangai dan akhlak tu boleh diubah
tapi aurat tu tetap kena jaga tahu..
kalau orang sopan 
tapi stil tak bertudung 
korg tetap anggap dia baik kan?
so reflects jugak bnda ni
expectation kita terhadap yang bertudung labuh ni semua stok alim ulama
kadang kita lupa
benda tu semua termasuk dalam hukum hakam
rite?
dah tu takkan ler 
org perempuan ni nak layan semua lelaki baik
karang ada yang salah faham
mula lah ke laut sana..
paham?
jagn lah salah kan kalau perempuan ni terlebih garang
kalau korg tahu makna 
kenapa mereka cenderung bersifat sperti tu
korg tak kisah punya nak layan dieorg dgn cara macam tu
chill sudah

hehe
aku pun tak nafi kan perkara ni
tanya lah mana2 member aku
sape yang tak pernah kena bash dengan aku
cakap aku kalau tak berlapik tu
jgn nak tarik muka lah
ada org kau cakap berlapik dia tak paham
tapi ada org kau kena basuh pakai clorox baru dia paham
setakat Daia lupakan yang lain tu
dieorg ayam-ayam kan je kau

hehe
kasar ek?
sorry lah takde maksud je
sometimes
kita tak boleh assume macam tu
yang aku belajar ialah

never assume. ask.

kan lagi mudah?
orite
gtg 
jumpa lagi yup
InsyaAllah

**************************************
Nisrina Syaurah 

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku