Berubahlah wlaupun jalan itu pahit, kerna manisnya muncul sejurus selepas itu :)

bismilahirahmanirahim..
Assalamualaikum..
sekejap je cuti dah habis
esok dah balik kesidang
so cuti yg biasa2
habiskan masa kat KL
lepak dgn member
balik melaka hari jumaat
mula2 ingat nak naik bas
tetiba abg koim kata nak balik melaka
so mlm tu redah r balik melaka dengan dia
satu jam setengah dah sampai..
huhu..
bantai abang aku bawak 160 km/h
kaklong kata jgn sampai surat saman sampai rumah
aku gelak je
haha
abg jajak kata
berhenti belajar pastu menulis jelah 24/7
nnt cepat sikit kaya
ceh.. bajet je abang aku lagi sorang ni
igt senang ke?
tapi mmg dah tetap
belajar adalah belajar
menulis pun adalah menulis
that why ada Nisrina Syaurah
and ada S.......................................
(tahu dah kan)
bahagi dua
Miss S untuk study
Nisrina Syaurah untuk fun2
haha
pelik kan.. tapi mmg tu adalah aku
ada kala hobi boleh di jadikan kerjaya
ada kala kemahiran yg sedia ada di jadikan sumber pendapatan
Allah kurnia kan pelbagai kemahiran
perlu asah, perlu belajar
dan praktis
InsyaAllah everything gonna be okay..
=)
naik cuti ada 7 minggu yg kena redah dengan pelbagai dugaan
aku tak tahu tapi Allah sentiasa ada dengan kita
jangan mudah putus asa
sebab DIA sentiasa beri yang LEBIH baik..
just believe on HIM
aku tak tipu
as long kita tak lengahkan segala ibadah kita
selagi tu dia takkan tangguhkan segala permintaan kita
jangan sedih bila apa yg di minta tak dapat
tapi percaya ada rezeki lebih besar datang bergolek
aku cite bukan saje2
aku pernah rasa
so aku kongsi rasa yg aku penah alami
cuma satu
kuat hati
tebalkan kesabaran
org tak kenal diri kita melainkan Allah
org boleh judge kita dengan macam2
tapi ingat esok kat sana
hanya judgement Allah sahaja yang di ambil kira
okay,
cuba korg lihat apa yg korg dapat klu kita asyik citer pasal org
nothing dear,
 nothing
wake up guys
time to change
peduli apa org kata
but kalau org memberi nasihat itu kita nmpk life dia okay
family bahagia, then kita boleh follow dia
yg penting
jaga hati, jaga iman
pegang Al-quran dan As-Sunnah
InsyaAllah selamat dunia akhirat..
tadi kaklong cakap
cayalah lah kau echa..
dia siap tanya atas dasar siapa aku berubah?
NOBODY
aku berubah sebab aku sendiri
sebab sememangnya aku patut jadi begini..
tapi apa yang ada pada aku 
Allhamdulilah
every single thing kerna RABB
tanpa dia aku taktau apa nak jadi dgn aku
masa berubah
aku bukan macam dulu
kalau korg kenal aku
mybe korg tak expect siapa aku dulu
org yg tahu pasal aku 
klu nak story kat org lain
biarlah
but aku tahu Allah sentiasa dengan aku
urusan taubat aku bukan dengan diaorg tapi
hanya Allah yang mampu menilai
sahabat,
buka mata buka hati buka minda
kita tak tahu sampai bila kita kat muka bumi ni
sementara masih ada masa
raih, masa muda mmg sekali
tapi kalau nak biar enjoy macam tu
tak rugi ke sia2 kan masa tu tanpa redha Allah
Islam tak pernah menghalang
manusia yang cipta dinding tu sendiri
=)
so tepuk dada tanya iman
siapa kita?
diri kita?
Tuhan kita?
Kiblat kita?
..............................
=)
korg,
just believe..
It gonna back to HIM
=)
gotta to go
jumpa lagi
InsyaAllah
******************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku