Pinjaman Hanya Sementara..

bismilahirahmanirahim..
Assalamualaikum..
keep reading...
okew..
tdi terbaca one blog..
she said

' kini ku mengerti erti kehilangan '

let kita tengok sejarah dahulu..
masa aku menulis 19 Jan rite?
3 hari lepas
genap 3 tahun arwah abah tinggal kan kitaorg semua..
and Alhamdulilah
for the first time lepas arwah abah meninggal
aku tak menangis bila memikirkannya..
=)
org melihat aku gadis yg tabah
dgn ujian hidup
but..they don't know what they don't know right?
honestly...
susah..perit..
dan aku sendiri prnah hampir2 hilang rasa IMAN dalam diri
keep blaming takdir Allah
asking Allah
why and why
aku yang DIA pilih untuk rasa bnda ni..
aku always nangis
tgk org lain ada abah nk pujuk dieorg
aku rasa nk tampar org yg kecoh citer pasal abah dia
tapi tu dulu..
skang ni tak lagi..
yes, true
aku hidup dgn kenangan arwah abah
abah the one and only make me feel warm..
bila aku happy
abah ada
bila aku nangis pun
abah ada..
always..
bgi nasihat
dodoikan
ajar macam2 bnda
kongsi pengalaman
everything..
org boleh salahkan aku sbb aku lgi sayang abah dari mak
yes, my fault
sebab lebihkan abah dari mak
salah aku sebab terlalu kasihkan abah dari mak
sedangkan Rasulullah s.a.w ajar kita
untuk 3 kali mencintai ibu kita dari ayah kita
aku tak tipu semua tu
everyday, everytime
aku keep trying to find
what actually make me feel like this
yes, aku anak yang teruk
tak pernah sekali pun mak tu bangga dgn aku
aku ckp mak selalu bandingkan aku dgn anak mak yg lain
tapi salah aku sebab slalu bandingkan kasih sayang mak dgn abah
aku sendri yg tak leh trima
bukan salah mak
mak dah buat mcam2
utk aku
aku yg tak sedar diri kan.....
no wonder lah mak bole anggap aku mcm tu..
aku kena face it
yg ada dgn aku ialah mak
bukan arwah abah
abah was everything to me
aku habiskan semua masa aku
dengan abah sebelum dia tinggalkan aku
aku stay beside him night and day
aku just
tak bleh lupa memory tu
bukan semua boleh rasa apa yang aku rasa..
Allah pilih aku untuk rasa semua tu..
Alhamdulilah
Terima Kasih Allah
I Love You Allah

Untuk korg yang belum pernah rasa erti kehilangan itu
hargai apa yang korg ada...
kita pinjaman
semua di sekeliling kita ni
pinjaman
satu hari nanti
pemilik sebenar akan datang menuntut janji
masa nya kan tiba..
terima lah dengan redha
InsyaAllah
everything gonna be okay...
=)
done here..
jumpa lagi
InsyaAllah
***********************************************
Nisrina Syaurah



Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku