back from vacation.. hehe!

bismilahirahmanirahim..
Assalamualaikum..
mak aihh...
berape byk habuk kat sini..
baru aku perasan... lama nya tak update..
sampai kena tegur dgn Elly suruh update
hehe..maaf teman
update lah ni..
busy buat apa?
study lah..minggu final cam ni
aku duk perabis kan otak aku..
idea dtg simpan...
pastu bila on lappy hilang sudah yg dtg uh..
kan... hehe
takpe pergi bercuti kejap..
dan bagaimana kah kertas2 ke sekalian..
mmg lah aku tawakal habis..
malas nak citer..
paper last esok..
ni pun curik masa sikit..
buat apa lagi?
okew aku ayan nk tgk eleventh hour..
tau dak?
ni contengan jalanan punya pasal lah..
hehe..
khatam 10 kali pun aku tetap sedih bila tyme chad meninggal tu..
dan seharian aku akan berfikir
kenapa aku tak boleh
kenapa aku tak boleh jadik mcam dieorg..
wondering ma..
dan bila aku duduk muhasabah diri..
aku dapat jawapan nya..
betul lah... bukan semua hati tu lembut
tapi hati Allah yang pegang
kalau pun batu yg keras boleh lembut dek kerna air
tak kan hati di dalam ni tak leh di usik
jujur aku ckp..
hati aku lembut
aku bukan keras mana
keras kat luar bukan kat dalam..
hehe..
org tak knal kita
org boleh lah nak cakap apa pun..
tapi dia lupa kita semua hamba
yang hanya boleh mengukur kita hanyalah Allah SWT
betul tak?
yakinlah semua yang kita miliki hati yang bisa di lembutkan
dan hidayah itu milik Allah..
dan kita yg perlu meminta2
org berlumba2 minta jodoh.. minta kejayaan
tp lupa mintak hidayah
 hidayah tu penting
tapi jgn sesekali tertinggal taufiq...
kan..
wah..lepas ni buat cerpen pasal taufiq dgn hidayah lah..
hehe...
oky2 terlebih lama disini..
dah2 byk keja nak buat
gtg dulu..
jumpa lagi
Insya Allah
*****************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku