beep...beep..

bismilahirahmanirahim
Assalamualaikum...
hari ni saya nak membobok lagi..
korang penat tak dgr aku membebel sorg2 kat sini?
mesti penat kan..
takpelah kalau korg penat..
yg tak penat tu thanks
yelah..bukan smua org suka dgr apa kita cakap
aku tak paksa
tapi aku happy kalau ada org yg sudi dgr apa
yg aku nak cakp..
so nmpknya aku kena cari hubby yg suka dgr aku
membebel..
mesti tak tahan kan...
haha..
cannot control lah
apa lah punya perangai budak ni tau..
ckp pasal benda alah ni
adalah smeone suruh aku list kan
Mr Hubby yg macam mana
aku nak...
haha.. lawak la pulak
tak pernah nak pikir pun
mybe aku slalu ingat
bila tiba masa tempat waktu tarikh dah sewaktunya tiba
masa tu aku tak nak pikir apa2 pun..
dahsyat ek..
kahwin paksa?
hurm.. pendapat aku lah kan
org dulu2 kahwin paksa lah jugak kan...
tapi bahgia jep..
ada jgk yg kahwin paksa tapi tak bahgia kan..
back to reality lah..
ada sbb semua tu jadik..
Allah nak menguji...
siapa kata kahwin pakse tu susah
sbb?? kita kena trima someone yg kita tak pernah kenal dan tetiba je
nak masuk dalam privasi hidup kita
cam tu?
atau kita kena trima org yg kita tak suka dan berkongsi semua benda dgn dia??
pernah pikir kenapa kita di suruh berkahwin?
tahu kan jawapan nya..
gaya tanya macam soalan pendidikan Islam SPM jep..
act. benda ini semua bergantung pada seseorang tu sendiri...
as long dia boleh bawak cara hidup dia
Insya Allah dia boleh lalui semua Ujian Allah..
korang ingat jep surah Al Baqarah ayat 286..
tak yah sebut korang tahu kan..
memang susah hidup ni
tapi sentiasa ada jalan di permudahkan..
so apa lagi
teruskan je..
bagi awak2 semua yg kat luar tu..
mmg saya ni muda lagi..
garam yg saya telan ciput jep nak banding awak semua
tapi percayalah
kahwin paksa ada hikmahnya
eceh... apa lah aku ni..
jgn tanya soal pengalaman...
biar jadik rahsia sendiri..
berbalik kepada ciri2 jejaka idaman hati..
seriusly tak pikir..
cuma cukup yg dia sanggup jadik iman saya..so saya sanggup jadik bidadari dia...
ayat feveret seh..haha
byk je girls kat luat tu nak yg terbaik utk hidup dieorg
same goes on me
tak de lah aku mintak yg warak sgt kan...
aku cuma mintak lelaki tu kenal tikar sejadah
aku cuma mintak dia cinta Allah lebih dari segalanya..
tu aje..sbb kenapa?
aku cuma nak hidup aku di bawah redha dia
jadi kalau nak masuk syurga pun aku
tak nak masuk sorg2..
aku nak bawak semua sekali masuk bersama2 aku
betul tak?
done here. aku ada byk keje kena buat
inilah padahnya menaip tak berhenti..
gtg
see u later
Insya Allah
*********************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku