KLIBF is ohsem...hehe

Assalamualaikum....
hai semua..
tak sempat update semalam...
penat sgt...
dgn perut yg sangat2 kenyang...
mmg lah..katil dah panggil...
pulak tu hari ni keje...
okew..klibf mmg ohsem...
haha... aku borong 3 novel...
tapi,aku dapat free satu mini novella
belikan oda buku latihan ( saje bajet jadi kakak yang baik)
hehe...perasan je..
mmg penat... elly cari kedai jemari seni jelah
otak tak pikir lain...
mmg ohsem...
jumpe plak Kak Syud... dengan kak Nirosette...
hepi seh...
pastu pergi karya seni... cuci mata je...
sebab hati na lepak kat gempakstarz... nak bag kitar semula yg ohsem...
tapi sebab kami2 malas...
pastu ramai org..so aku gigit jari jelah
nak bawak beg tu balik...
cemburu giler aku tgk org lain...
haha...
tapi mmg puas hati...lah..
nasib mak bagi duit...
hehe...borong habis2
pusing2 semua dewan2 tu asyik kena panggil abg2
siap tanya,
'akak dah kahwin?'
bang oit...tua sgt ea muke kami ni...
ade tu tanye
'adik ni umur berape?'
pastu aku ngan elly naik pelik lah..
pandang sebelah2 semua kedai pendidikan...
sah2 lah abg tu ingat kami2 ni budak skola...
haha...
kelakar kan...
jgn persan muda cik kak!
okay! haha
elly nak cari buku '24 hours for muslim'
buku ni lah kut...aku pun tak pasti...
last2 die beli buku lain...
mmg banyaklah buku yg nice..
aku suke je tgk buku tu...
sweet...tp aku tak ingat tajuk die..
hehe...mungkin sebab buku ni buku lama...
mmg susah lah nak jumpa kan...
tapi pusing2 dgn perut yg lapar...pastu kenyang balik..
sebab? entah tetibe perut aku kenyang...
pusing2 sampai puas...
then kiteorg pun menapak keluar dari pwtc...
lepk kat luar semantara tunggu pak cik bas...
then budak2 yg lain nak pergi
berjaya times square....
perg! semua nak main kat atas tu...
aku ngan elly mmg malas...
so kami menapaklah kat situ...
kedai2 die mmg ohsem...
pusing2 solat. ting 7 ye...aku dah pusing 3 tingkat barulah aku tau
surau kat ting 7..malu jep..elly kate jangan gelak sbb mase memula die sombong tak tgk peta..
kemain lagi nak cari sendiri..aku bantai gelak je
makan! mmg penting dari pagi sampai ptg aku tak makan...
dan masa makan mmg ohsem!
giler lah..
memula duduk kat station kopitiam...
makan nasi goreng spicy + teh ais...
satu lauk je ea..
bukan tak cukup duit tapi elly kate nak makan lain...
okylah...kasi kan je..
then lepas makan kite otg naik atas
ting 5...masa nak pergi mc'd tetiba nampak sushi king...
macam kelakar sebab elly cakap je aku dah kate jom...
duduk kat situ punyer le lama
sebab kiteorg cari plate warne biru..x de..
so kiteorg pun order...
elly angkat wasabi sambil cakap..
'ade bran?'
aku balas
'on, jangan sampai kau melalak sebab dia naik hidung sudahlah'
pastu kite makan dua pinggan je..
sebab aku mals nak tggu lagi..
mase makan sushi salmon elly letak wasabi byk lagi dari aku
tetiba dia pegang hidung
aku bantai gelak je kat situ...
hehe..
elly cakap
' skang baru aku tahu ape yg kau maksudkan sampai naik hidung'
haha...mmg aku gelak tak berhentilah...
haha...tak baik kan aku ni..
pastu die pau aku kat mcd habis-habisan...
gile betul..terpaksalah aku layan kan je..sebab die dah belanje sushi ngan kat kopitiam tadi..
kenalah giliran aku...
pastu minah ni selambe minta MEGAMAC
mak aiihh...saje je ni...
nak kenakan aku
takpe2 kawan punyer pasal layankan je..
so kiteorg lepak kat situ sambil makan kentang sebab nak makan burger besar gedabak tu
kat dalam bas... makan2..bebel2..siap tambah air lagi..
mase duk tggu elly tambah air tu tgk satu couple makan depan aku
couple lah kut...
kakak tu free hair pakai t-shirt ngan jeans..
pastu bro tu pun sama..
kakak duduk dulu pastu bro tu dtg bawak burger..
cam pelik sebab mereka tengok bill macam ape je...
pastu bila kakak tu bukak burger baru lah die perasan...
yg abang tu beli double punyer...
tulah kut kakak tu macam pelik tgk bill tu...
ingat lagi reaksi kakak bila tgk burger die double.....
siap keluar kan kepingan satu lagi pastu suruh abang tu makan kepingan tu...
pastu aku dengar kakak tu cakap
'makan dulu ea'
nampak kakak tu tadah doa then makan...
aku pandang die...senyum..die senyum balik..
sweet tgk muka kakak tu...
bag tadi tu gelak je sebab dah salah beli burger...
hehe..nasiblah kakak tu tak mengamuk...tapi rezeki abg tu lah dapat makan daging lebih...
hehe...
elly datang cakap...
'kau bercinta ea tggu aku'
aku senyum je.. mmg lama...
dari abg tu dtg bawak makanan...sampailah kakak tu makan dah separuh..
barulah minah ni balik...
kentang pun dah habis...
kiteorg pun blah lah dari situ...
keluar dari times square
tggu kat luar tempat kitaorg sampai tadi...
duduk kat tangga tepi pokok
di sirami cahaya lampu jalan warna putih..
sweet je tempat tu...
pernah terbayang nak lepak tmpat camtu memalam sambil layan perasaan...
elly gelak je dengar aku ckp cmtu...
komen die satu je
'susah lah layan budak sastera macam ni'
haha...
pastu budak2 lain pun dtang..
'kau org dating berdua je ea..'
kite org senyum je...
so tak lama pastu kiteorg kena kumpul kat depan pintu masuk utama times square...
mase tu elly cakap
'baru aku tahu macam mana rupa die dari luar'
haha aku senyum je..
naik bas..gerak balik melaka...
happy day....
dalam bas elly paksa makan megamac sambil tgk cite
sumpahan kum kum...
nak tergelak je aku tgk cite tu...
sengal2 je...
mmg lah seram tapi budak2 menjerit membuatkan aku tergelak...
haha..
waktu ending die last2 tu...
tak pernah dak elly menjerit tetiba menjerit...
tergelak aku...hahahaha...
kelakar sgtlah..
samapi melaka lebih kurang sepuluh lebih nak dekat sebelas...
pastu kaklong pulak pergi beli burger maut
pergh! pak cik burger maut tu mmg ohsem!!!
dengan burger terbakar2 bagai...
pergh!
sedap giler aku tgk...
time tu dah perut kenyag nak mati...
tapi burger maut punyer pasal
aku rasalah sikit...
last2 abg2 aku pun tak terhabis makan...
kaklong lah beli byk sgt...
haha..
mmg ohsem aku suke tgk api die..mase marak tu..
time tu kaklong pun terkejut
hahahaha...
aku ngan oda siap ternganga dalam kete...
satu word je keluar time tu
awsome!!!
haha....
malam tu tertidur terus..tak larat nak bebel dgn abg2 aku yg sibuk bertanya
itu ini... gaya macam aku lari rumah je...
tapi best day ever...
sweet memory lah...
thanks elly make my day...
sebab bagi aku peluang merealisasikan impian aku
cehwah...ayat tak boleh blah...
haha
oky semua...penat dah ni..
ptg ni operasi kemas bilik..
nak pecahkan tingkap...
so malam ni agak2 katil sape le yg aku merempat..
haha..
okew jumpa lagi
Insya Allah.
*********************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku