cita2 sewaktu kecil2 belaka

Assalamualaikum...
pagi ni..mengantuk giler...
ingat nak sambung tido..
tapi di sebabkan mimpi aku pelik2 je..
baik aku bangun...
bajet2 nak sambung tadi..
bile fikir mimpi malam tadi... x payah lah kemsalam jelah...
semalam tahu kaklong cakap ape...
'kau ni no feeling ek tak dapat masuk maktab'
sebab die tengok aku exited bercerita macam2...
aku terus angkat kening sambil cakap
'abis kau nak suruh aku melalak merajuk tak tentu pasal.'
'tak de lah at least macam nmpk lah sedih sikit'
haha... aku bantai sengih jer... macam tak kenal aku...
mybe semalam aku jumpe kawan2 teman2 member2 yg make my day
membuatkan ak tak terasa yg aku tgh frust sebab tak pat nak masuk maktab
my oh my...
tapi semalam aku rase mmg over lah
nmpk sangt aku tak de feel langsung...
abg jenol cakap.
' die mmg expect lah die tak pat..pasai tu dia lagu ni'
aku cam nak baling je claypot asam pedas depan aku ni...
alah..mybe aku dah cakap kat hati aku
bukan rezeki aku...
nak buat macam mana...
being a teacher adalah impian aku dari kecil tau!
pi lah tgk dekat kad 001 tu...
dari darjah satu sampai darjah 6
cita2 ? GURU!
naik skola menengah
masuk form 2 tuka no 1 tu kepada PENULIS
pastu lain2 mesti ade cikgu tau...
tak pernah nyer aku tulis
akauntan ke..banker ke..
angkasawan ke...bomba ke...
polis pernah lah..sebab mase tu angin gerak khas...
time darjah satu kut....
hehe..
tapi bila dah besar...
pikir tiga pat kali tau
apakah cita2 anda...
sampai lah nak spm...
argh! kerjaya mmg memeningkan...
haha...
kaklong siap cakap...yg aku ni tak de hala tuju...
banyak sangat cabang dalam hidup...
haha...dulu pernah gak berada dalam situasi tu
bila org tanye..mmg aku buat macam atas angin jelah
malas dah kepala aku nak layan
sampai kena lepak dekat bilik kaunseling(padahal bilik kaunseling adalah tempat melepak yang terbaik!)
haha... sebab bila kat bilik kaunseling
nobody akan cakap kau ponteng kelas...
haha...
no lah...bila kelas pj ke sivik ke
bila aku rase tak nak masuk kelas
haha..jahat punyer budak
tak lah...
kenapa aku suka bilik kaunseling
sebab aku suka berbicara bersama guru2 ku..
haha tak logik lah pulak
entah lah tak de jawapan
mungkin aku dah biase org datang cari aku bila masalah melanda
and aku kena tolong dia...
jadi helpers jelah...
takpe..aku mmg sukarelawan sejati...
okew?
haha..time to go lah
banyak lagi kerja menanti
jangan igt hari prkerja aku cuti je..
mana ade surirumah tak bertauliah cuti...
haha...
see u next time ye..
=)
Insya Allah
************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku