hari rabu..oh, 4.4.2012

Assalamualikum...
hari rabu.. biasanyer kat skola mesti ade kawad..
rindu plak nak berkawad..
pastu bising2 omwork tak siap...
hehehe...
kena stay up malam..
tapi penat!
biasanyer hari rabu mak paling busy...
yelah.. duk sibuk nak pergi ngaji...
rumh terbiar..
kate mak oteh.. mak kau ni dah tak hirau kan kowg lagi dah..
mmg pun.. kiteowg dah besar..
tahu dah pikir pasal diri sendiri...
so.. toksah le risau sgt...
malm ni kena pikir nak masak apa..
mak dah takde..sampai hari hujung minggu ni..
malas nak pikir pasal rumah..
tadika lagi...
menanngis tak berlagu lah aku...
malam tadi memula tak leh nak pejam..
sat gi..panas lah pulak badan tetiba...
time kalau dekat pukul 3 ke 4 pagi mmg aku malas nak bangun..
sekali tengok jam.. baru pukul 12.46 tgh malam..
hmm..bangunlah..
pastu tgk bilik melepak tgh nyala...
mesti abg jajak baru balik..
pergi toilet cuci muka..
baring balik...
terus tidur tak bangun2..
sampai lah subuh pagi tadi...
bangun..pergi skola..
i mean tadika kemas..
hehe..
patutnyer hari ni pergi klas menjahit..
tapi klas batal lah pulak...
so time to i melepak tahap tak ingat..
haha... teruk betul anak dara sorang ni..
hehehe.. buat2 lah bertaubat..
sudah2 jangan membobok lelebih..
tadi baca kat penulisan2u... ade komen kate..
panjang2 macam baca karangan lah pulak...
ye ke? korg rasa aku tulis macam karangan ea..
hmm.. nmpk nyer.. mmg aku kena tapis balik ni..
sebab aku rasa mmg aku ade tapis ayat2 aku tu..
yelah.. karang orang baca macam lain je..
teruk jugak..
hahaha..
its okewlah...
orang dah komen..dah cukup baik..
betul tak?
korg dah komen.. komen lah...
teringin nak tahu siapa yang baca cerita aku...
kadang2  tu.. takut jugak..ntah sape2 ntah yg baca apa yg aku bobok kat sini..
mane tau orang tak suka dengan kita..
aku tak leh nak marah kat org yg tak suka aku..
tak suka sudah.. tak kisah pun..
nak buat macam mana...
pernah dengar yg orang hanya suka kat seseorang tu  dengan melihat wajahnya...
kiranyer kalau pompuan/mamat tu kulit ala ala hangit...
terus tak suka..
kalau putih melepak tu..terus suka..
pelikkn manusia zaman sekarang ni..
padahal Allah dah ciptakan kita semua serupa..
semua ada kelebihan dan kekurangan..
tak payah nak berebut...
korg tak payah nak cemburu dengan perempuan/ lelaki lain
korg semua istimewa..
tak payah nak duk cakap..
buruk2 pasal diri sendiri..
korg tu semua cantik2..hensem2...
tak payah tggu org puji..
korg puji je diri sendiri.. senang kan..
maksud puji diri tu bukanlah kowg nak riak..
tu dosa plak.. kalau korg puji diri mean same macam korg motivate diri..
tak de lah kowg rasa macam rendah diri sangat....
low profile is enough.. tapi bukan sampai benci dengan diri sendiri...
kalau kita rasa kurang... baikkan diri tu..
yg boleh ubah diri kita adalah kita sendiri..
Allah cuma beri Taufik dan Hidayah..
manusia hanya beri nasihat..
yg buat tu semua diri kita.. tahu?
so nak berubah mmg susah..tapi bukan mustahil...
siapa cakap pompuan seksi tak boleh tutup semua aurat dia..
tinggal nak atau tak..
soal tutup aurat.. bukan soal ikhlas atau tak tapi soal hukum..
hukum tak boleh buat main.. dan ikhlas hanya Allah saja tahu..
tak nak pakai tudung sebab tak bersedia...
samelah macam kita tak bersedia untuk terima agama..
macam tu ke?
betul, aku mmg tak pandai dalam hal agama..
tapi aku belajar.. sebab..aku tak nak tgk arwah bah kena seksa kat neraka semata
aku tak tutup aurat aku...
aku tak tgk suami aku kena siksa sebab tak tahu nak ajar isteri tentang hukum..
dalam hal agama.. kita tak boleh sebarang je..
belajar agama kena ada guru..
tak boleh belajar sendiri..
nanti sesat. tau..
kita pikir lah balik.. kenapa kita tak nak ikut suruhan agama kita
sedangkan islam itu addin..
cara hidup kita..
kita ikut kita selamat..
tak ikut..hanya Allah lebih ketahui...
gitulah gamaknya...
apa pun...aku cumamampu doakan semua umat manusia kembali ke pangkal jalan..
Insya Allah..
baik semua..izin pergi dulu..
mahu masak ngan buat air..
nanti jumpa lagi..
Insya Allah
****************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

new year event!

NS1

Bahagia cara aku