aku rasa dah dekat 10 kali aku cakap pasal benda ni..

Assalamualaikum...
okay! aku rasa macam dah kena sumpahan...
ni pehal sume org suruh aku kahwin cepat
ni aku rasa nak campak je mereka2 masuk sungai depan rumah!
semalam kaklong lah punyer pasal..
tak habis dengan firasat dia mengata kan aku kahwin awal!
eh, pehal plak.. korang yg tua dari aku korang lah kawin
aku ni muda lagi tahu tak?
aku nak enjoy dulu..
(enjoy lah sgt, haha)
argh! korng sume mmg dengki kan kat aku..
suka suki kau je suruh aku kahwin...
eh! dengan sini.. aku cakap aku takkan kawin selagi aku tak capai cita2 aku...
mana boleh..korang semua dah ade degree...
pastu semua dah bergaji..
aku ni apa lah ade..
setakat spm yg biase2 tu jer..
lesen kete pun tak de..
sebab? korang lah tak kasik aku amik
kalau arwah abah ade mmg lah dia marah kat korang...
'korang dulu lepas spm.semua dapat lesen..
aku ni hapak tak de...
korang lain..untung sebab..time tu arwah abah ada..
apa2 pun arwah abah yang tanggung...
aku ni..nak harapkan mak korang tu..
satu pun tak lepas..
nak cari duit sendiri pun susah..
nak amik lesen pun kena cari duit sendiri..
korang dulu..arawah bagi je..
makan pakai semua arwah abah yang tanggung..
aku ni mana boleh lebih sikit..
nanti mula lah korang cakap aku ni
demand tinggi sikit...
aku sedar aku ni sape..
tak macam koran pandai tahap genius...
yelah..semua keputusan standard2 ni...
semua masuk U...
aku ni belum tentu lagi masuk U...
kalau nak kata hidup aku mewah..
bagi aku korang lagi mewah...
yalah, walaupun dulu korang susah..
pernah korang dengar abah merungut dengan korang...
aku ni mintak duit makan pun susah..
sebelum nak dapat duit pun kena bebel dulu..
korang pernah tahu sakit lelah ku kat ostel tu...
aku ni tiap kali sakit..tak pernah tau mintak balik rumah...
even member2 aku semua mengamuk dengan aku sebab tak nak balik rumah..
tau nape..
at least aku sakit kat ostel..ade org nak tanyer aku ni makan ubat ke tak..
kalau kat rumah..kau terbongkang nak mati pun ade org kesah..
bagi dieorg..kau ade kat rumah, rumah kena bersih, cantik, siap semua kerja..
aku ingat sekali je aku sakit kena balik rumah..
tu pun sebab kena campak... kalau tak aku mmg aku lagi sanggup duduk ostel..
paling sakit hatilah kan..
waktu suruh mak amik aku tu..
boleh lagi mak marah sebab?
aku sakit hari ahad.. mana ada klinik kerajaan yg bukak..
nak tak nak kena lah pergi klinik swasta...
lagi teruk sebab dia langsung tak kisah pasal aku yg sakit ni..
yg die duk pikir pasal meeting dia yg die kena pergi..
pergh! kalau mak korang buat macam tu korang ckp ape..
tak sakit hati..
fine! aku sedar aku mmg menyusahkan org..
aku tahu korang semua mmg doakan aku berambus dari rumah tu cepat..
jgn risau.. lepas mmg pun aku nak beramabus dari rumah tu..
jgn risau ea.. korang doakan jelah hari tu datang dengan cepat..
then, everything gonna be okay..
okay? time tak yah risau kalau2 aku mintak duit kat korang ke..
tak yah risau..bil elektrik,internet,air melambung tak tentu pasal..
mesti pasni korang berjimat habis-habisan punyalah..
oh, ya pastu takyah risau lauk2 tak cukup..
kan.. dan benda2 lain...
aku pun dah tak sabar nak keluar dari sini..
aku tahu korang mmg tak suke nak tgk muka aku ni...
tak pe2...
aku tak kisah.. aku dah biasa
jgn lah korang nak cakap apa2 lagi..
okew!
awak2 yg membaca..story habis kat sini..
tolong jgn bawak keluar dari blog saya...
sebab? biarlah my readers je tahu ape yg saya rasa...
tak perlu lah sampai ke telinga mereka..
saya tak nak mereka2 cakap saya ni
tak kenang langsung budi mereka2
membesarkan saya...
saya tahu saya tak mampu nak balas semua jasa2 mereka pada saya...
dari atas sampai bawah tetap dari ehsan mereka...
saya cums menumpang sahaja...
maaf ea..kalau kamu2 semua terasa..
tak maksudkan sesiape pun
sekadar luahan hati yg geram sikit..
saya tahu saya masih ada ALLAH S.W.T
tapi jari saya tetap nak tulis juga..
saya tak boleh lari dari semua ni..
saya manusia biasa je..
ada hati ada perasaan...
saya  bukan tiang yg berdiri tegak dalam rumah sendiri...
okew semua..done here..
out.. byk lagi benda yg saya perlu buat
gtg jumpa lagi
Insya Allah
***************************************
Nisrina Syaurah




Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku