aku melalut tengahari buta..

Assalamualaikum...
pening kepala!
aduh, kenapa la sejak akhir2 ni asyik dapat mimpi pelik..
sudah lah.. kepala dah nak pecah...
mata asyik berkenyit jep...
sudah2... ni yg aku rasa nak hantuk je kepala ni
asyik nak pikir yg bukan2 jer..
dah2.. cite benda lain...
sudah2 lah tu...
cakap pasal benda lain...
erm..nak cakap apa ek?
entah! haha...
hujung minggu yg bosan...
kaklong dah terbongkang...
oda melepak depan tv...
abg jenol dah kua pegi kedai...
mak? mmg tak jumpa dari aku celik mata pagi tadi..
abg jajak..tak balik semalam..
so rumah yg bosan...
nak keluar..takde yg nak teman..
nak surh kaklong bawak...lagi baik dia tidur...
kan? mmg pun..
nak ajak member2...semua keje...
mana lah ade istilah cuti ari ahad...
semua kaki keje..
aku je keje 5 hari seminggu..
hehe.. dak faiz lagi lah.. tiap2 hari die keje..
kesian plak aku tgk..
tapi dia suka... sukahatilah..
kawan2 aku pun ade life sendiri...
takkan aku nak heret dieorg join aku
hehe...
dulu kat ostel bole lah nak cari port layan perasaan..
ni kat rumah mana aku nak campak kan diri aku
org keliling nanti cakap ape pulak...
kesudahannya aku duk layan korea pun cambest...
haha...pastu kaklong kau bangun...
bising2 tgk aku mengadap laptop ni..
hehehe..
bila di fikirkan balik...
seronok jugak duduk macam ni...
layan feeling sorang2..
teringat masa dulu2..
ceh, cakap macam dah tua seh..
haha...
tapi dulu mmg suka layan feeling bawah pokok majerin sebelah bilik tayang...
kat situ ade kerusi batu...
duduk lepak layan perasaan..
ingat lagi.. time form 2 heret g-ha pergi situ
sebab nak haiskan cerpen nak anta kat cikgu..
time tu baru je berjinak2 nak menulis...
nasiblah g-ha jenis tak banyak cakap
ikut je..
lama lah jugak...
dah lah time tu hari last anta cerpen..
dgn sepenuh hati aku siapkan bawah pokok tu
sambil minum air kotak yg beli kat koop
yg dekat depan tu je...
dan menyiapkan dengan tulisan yg buruk nak mati aku rasa
time letak kat atas meja cikgu tu..
baca doa yg panjang2... sebab tak nak cikgu tu pening baca pe yg aku tulis..
dekat sebulan lebih cmtu kut
pastu baru cikgu umum kan pemenang..
time tu sebenarnye takde feeling pun...
pastu bile tgk cikgu form six yg jadi juri naik pentas sambil bawa sijil ngan hadiah
dada terus berdebar...
rasa nak meletup pun ade...
dah lah time tu tgh membobok ngan nabilah
pastu tanya dia.. kau ade rasa apa2 tak?
keluar soalan sengal...
nabilah kate... kau dah makan ubat belum?
aku sengih je..
pastu erus cikgu tu umum nama aku..
time tu mmg terkejut kejap..
tapi bangun jugak naik pentas..
turun2 je pentas semua pandang aku pelik
dgn soalan..
' sejak bila kau masuk pertandingan tu'
mmg time tu tangan sejuk nak mati...
terketar2 pandang sijil yg tulis nama sendiri...
haha... bila pikir balik macam kelakar..
walaupun dapat no 3..tapi rasa macam tak percaya..
haha... sengal kan.. nabilah pun tak menang
pastu habis perhimpunan lari cari g-ha...
sambil jerit 'g-ha aku menang..aku menang..'
macam kanak2 ribena jer..
g-ha mmg pandang pelik kat aku
'kau menang ape?'
hari tu sengih je..
g-ha kata tak sia2 dia teman kn aku bawah pokok tu
walaupun time tu kiteorg dah lambat nak makan tengahari...
haha..
tu pengalaman lah...
waktu balik wajib cite ngan kaklong...
tahu apa dia cakap?
'alah, nasib je.'
cis, tak guna betul...
time tu mmg ta ramai support suruh tulis...
dan aku pun buat sambil lewa..
masuk form3 terus tambah malas...
dgn time tu keadaan terumbang ambing
tambah2 nak PMR lagi...
mase tu duk habiskan masa melepak jer..
masuk pertandingan pun macam nak tak nak jer...
sebab tgh fokus main hoki...
tapi tak lama bila mak dah marah sebab prgi latihan hoki
last2 naik pejabat jumpa PK Koku sebab nak keluar dari pasukan
tapi still kelab hoki...
pastu coach pun tak cakap apa2
sebab mmg tak turun turf langsung...
malas nak bertekak ngan mak
arwah abah time tu tak cakap apa2
sukahatilah....
kawan2 semua diam je bila dengar...
g-ha pun pujuk banyak kali
dan jawapan aku tetap sama..
aku stop hoki bukan bermakna aku tak sayang kan korg...
pastu bukan nyer fokus sgt pun mase belajar
banyak careless...
tu sebab berlamabak B dalam result PMR
mak pun tak cakap ape2..
aku pun malas nak pikir..
samung form four dgn berat hati...
sebab time tu arwah abah sakit teruk...
ingat lagi masa nak balik hostel arwah abah tak bagi balik..
tapi senyum je anggap gurauan abah...
mulakan form four dengan biasa2...
dapat satu dorm dengan g-ha...
masih macam dulu..
tapi bila cikgu umum kan masuk klas IT...
aku macam ayam2 je..
bukan tak suka
tapi tak berapa minat...
geng2 semua kat kelas akaun ngan sains sukan...
aku ngan feroz tercampak masuk klas IT, feroz klas LK
time tu mmg family feroz mintak suruh dia tukar kelas
aku pulak kaklong tak kisah...
pastu masa call kaklong
baru tahu yg abah masuk hospital
hah? terkejut beruk la time tu
terus call mak... mak cakap abah masuk wad
esok mlam..lepas aku balik ostel...
aku cakp ngan mak nak balik...
mak kata sape nak amik...
aku cakap lagi
aku nak balik jugak!
wlaupun pun time tu sebenarnyer cikgu bagi balik...
so first week kat skola
aku mmg macam atas angin jer...
kawan2 pun pelik..
nasiblah dorm aku tingkat atas sekali
pulak skola mmg dekat dengan hospital
so dari jauh dk tenung hospital
g-ha geleng kepala tgk aku perangai ayam2 je..
aku sengih je...
balik minggu tu Ibu amik
esoknya baru pergi hosital
sebab hari jumaat tu aku balik lambat...
masa pergi macam tak caya je tgk abah yg ade kat katil hospital tu
abah siap cakap..abah ingat aku yang tukar air abah
padahal waktu tu sah lah nurse tu yg buat
aku senyum je..
mase melawat abah ade org datang
so aku bagi ruang kat dieorg
duduk kat tepi tingkap
pandang luar
padahal masa tu tengah tahan air mata mengalir
pastu abg eddy(yg datang melawat tu) tegur
tanya study cmne
aku balas okew je..
pastu Ibu kata abah panggil
duduk je sebelah abah...
time tu tahan je air mata..
sambil cakap dalam hati
not here...
pastu balik.. petang tu balik rumah
sebab kaklong ngan abg jajak balik
dari johor...mase tu kaklong kena mengajar kat johor
dan abg jajak study kat sana...
abg jenol tak pat balik...
malam tu masa makan malam
Fawziyah datang.. kita diner same2
masa tu Cik Tam(mak fawziyah)
cakap abah nak jumpa abg koim...
tapi time tu abg koim tgh exam...
mk pun tak ckp..
mase aku dgr Cik Tam cakap macam tu
hati aku dah lain semacam jer..
mak aih..sabar2..
dan aku balik ostel dgn perasaan
yg angin2 jugak...
masuk klas berangan je keje...
haha... selalu lah sengal2 sikit..
masuk klas IT lagi lah
main2 je..mentang2 cikgu Azam yg ajar
mmg lah aku main2
malas nak pikir
okew... ni pasal masuk cite lain ni...
jauh pulak aku melalut
dah cukup2... esok sambung2
masa dah time...
ayat yg selalu guna masa nak keluar lab..
haha oky korg
sambung cite esok ea..
sudah cukup suda
jumpa lagi
Insya Allah
******************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku