mengantuk di siang hari.. nak tido!!

Assalamualaikum.....
ngantuk!!! malam tadi ingat nk tido awal...
last2 kul 12 jugak tido...
hari ni kat tadik asyik ngantuk jer...
layan budak2 tak ingat!
tolong mak oteh masak...pastu tgk kn budak2... kemas2...
balik!....malas nak pikir menatang lain..
sampai umah..on laptop...pastu nak tido pas zuhur kang...
mak nak pegi umah mak ngah jap agi..
biarlah... aku pun malas nak masuk campur...
minggu depan baru aku pegi umah mak ngah...
mak oteh ajak pegi awal... tapi aku cam tak konfem agi...
yelah... mana nak tau...bukan aku yg bawak kete...
penat? mau tak... mmg ngantuk gile ni...
tapi pikir pasal kerje tak siap...
mmg lah aku malas...
takpe lh petang karang sambg....
esok dah jumaat... cepatnyer masa berlalu...
tak sedar pun...
mmg lah kita ni leka kan..
leka terhadap dunia kita...
sampai terlupa tentang akhirat kita..
Masya Allah....
semalam kaklong cakap... ade org ke nak publish cerita kau...
aku sengih je...malas nak jawab..
rezeki Allah bagi long, kita ni kena lah berusaha sikit...
sebab
yang bulat takkan datang bergolek...yang pipih takkan terbang melayang tahu?
hahaha.... aku tak de kisah sangat... kalau Allah na bagi...
kita kena trima... kalau tak de.. Allah mestinya Allah tentukan yg lagi baik
untuk kita...
betul tak?.. yang penting redha je...
senyum.. solat jangan tinggal...
tak kisah kat mana pun kita berada..
solat kan tiang agama...
tak de tiang...runtuhlah..
nak selamatkan rumah, tiang kena tegak...
kalau tiang senget.. rumah pun lagi senget...
betul tak?
aku pun bukan pandai mana
biasa2 je... tapi aku usaha lah nak jadi lebih dari tu..
aku cuma nak jadi diri aku yg orang boleh terima...
kalau orang tak nak terima jugak...aku tak boleh paksa...
bukan semua benda boleh paksa...
tapi dalam konteks agama ni... kadang2 yg dipaksa itulah insya Allah melekat...
tapi tak semua.. sebab?
hidayah tu Allah yang pegang
tapi kena ingat... sekali Allah dah bagi hidayah..
jangan sampai dia ambil balik
dan tak nak pulangkan...
tu sebab hidayah takkan lengkap tanpa taufik...
kosong lah..
betul tak??
hehehe... malas nak berpikir dengan mengusut kan minda...
apa lah aku ni...
sudahlah... otak kacau sikit...
ngantuk punya pasal...
oky kowg... jumpa lagi..
insya Allah...
=)
*******************************************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku