Dunia...

Assalamualaikum....
hari ni aku x tau pasl.... tekak aku sakit giler..
badan pun sengal2 rase mcm nak demam!!
adoiai!! demam jgn mari laa... cek byk keje nk wat..
hang tau tak yg cek kne balik kmpng minggu ni...
hang tau kan cek tak sukak makan ubat...
pergi klinik tu satu hal
hang ni jgn wat x tau plak...cek pnat ni.. tau..
aduh! sakit plak tengkuk aku ni..
ni yg mals nak layan ni...
lantaklah ko lah tengkuk...
hari ni ade kol pasl seminar biasiswa...
malas pulak aku nk pkir...tp pasal mak suruh pegi..
layan kan aje lah...
biarlah aku malas nak pikir...
hari ni aku terperuk dlm bilik
menghabis kan lafazkan kalimah cintamu..
pergh... novel tu dah berabab kat pasaran...tp baru skang aku dapat bace..
kaklong komplen ngan aku pasal habiskan duit beli novel
aku bantai sengih jelah...
maaflah sis adik hang yang sorang ni mmg cmni...
tadi bobok ngan fara... lame tak talk2 ngan die...
layan kan sekali si mawar ngan erra pastu plus ngan Farzana aka aeroplane...
layan2 jelah..
seronok berbual ngan die owg..
menaip sebenarnyer...
haha..
bile aku tgkkn balik... baru aku sedar yg sebnarnya aku balas mjc fara dgn ayat yg penuh
wah2 kelakar gile lah pulak
nak tergelak aje... teringat pulak apa Fawziah ckp...
bm kau bagus...
lagi lah aku bantai gelak...
kadang2  tu aku rase kn bm aku mmg terabur...
tak payah cakap...
ntah macam mana yep aku bleh dapat A..
rezeki..Allah nak bagi kan
Alhamdulilah...
senyum dear... jgn pikir sangat masalah... hidup biar ceria..
selagi Allah bagi nikmat kat dunia ni hargai lah segala yg kita ada...
biarlah apa orang nak cakap...
siapa mereka... tapi yg penting diri kita..
kadang2 tu aku pkir jugak..
sampai bila aku nak jadi mcam ni..
hidup dgn ketawa yg pura2... sengal kan..
biarlah.. nikmati jelah hidup kita ni...
awak2 semua... selagi Allah bagi kita hidup ni...
hargai tau... jgn rosakkn apa yg kita miliki semata-mata kerana duniawi...
dunia ni sekejap je korang...
dunia sekadar singgahan seblum kita sampai destinasi kita...
dunia tempat kita kutip semua pahala yg Allah taburkan
punggut berapa banyak yg dia nak bagi..
jgnlah kita salh punggut pulak....
usia muda ni sekejap je.. tak kan nak biar tanpa rahmat Allah kan...
hari ni mungkin bukan hari yg baik untuk kita
tp ingatlah esok tentu ada yg baik Allah sdiakan untuk kita kan...
smile frenz....
rememberlah.. live hell or well
we choose kan....
oky lah semua mintak izin pergi dulu...
jge diri yep...
***********************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku