Bahagia cara aku

 bismilahriahmanirahim


Kembali ke ruangan selamat ini.

Aku selalu percaya yang dia takkan menemui ruangan ini

bahkan sengaja aku biar ruang ini hidup untuk aku

cuma aku

dan itu bahagia aku. 


bertahun-tahun akhirnya aku kembali ke sini.

ke ruang tempat aku meluah apa yang aku rasa.

aku kira aku sudah tenang

namun ada apa dengan tenang selagi mana aku tidak di uji.

Lalu ujian itu hadir mengukur sejauh mana kasih yang sanggup aku pertaruhkan.


Tuhan itu terlalu baik, apa lah sangat ujian kecil untuk aku

selagi aku mampu bertahan

aku mahu bertahan sebab Allah.

cukup demi Allah

bagi aku yang menghadiahkan rasa ini adalah Allah

maka cuma Allah sahaja yang akan mengambilnya kembali

bukan manusia

lalu tiada apa yang mampu aku korbankan lagi

selain rasa ini aku hadirkan untuk Allah

memenuhi kasih sayang aku sebagai hambaNya

yang percaya Allah tidak akan menguji aku dengan sia-sia. 


Setelah aku fahami, 

aku tak sangka semuanya akan berubah. mak cukuplah. cukuplah untuk aku melakukan apa yang mampu untuk dia. dan saat ini aku cuma mahu fokus pada diri aku. cukup diri aku yang mahu menajdi terbaik untuk aku. bukan sesiapa lagi. cukup aku merasa bahagia seperti ini.cukup aku mencintai dia diam di hati. itu bahagia aku sentiasa. 

doa aku untuk dia memang tak pernah mati. selagi mana aku mampu untuk berdoa. jelas cukup di hati aku untuk mencintai dia dan Allah sebagai pengantara. cukup. dari dulu, Aku meletakkan Allah sebagai pengantara. sama seperti kini. cukup Allah

kalau ada yang baca mengatakan aku bodoh tidak mengapa. yang mengerti rasa aku cuma aku dan Allah. jadi biarkan Allah sahaja yang tahu. 

moga baik-baik sahaja untuk aku. 

***********

Nisrina Syaurah 

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!