The Mixed Feeling

 bismilahirahmanirahim


Entah siapa entah yang rajin google blog ni

bukan apa,

bukan ada benda pun kat sini

tulisan mengarut je

kalau nak baca yang tak mengarut jangan cari sini

cari tempat lain

lagipun sini banyak benda yang tak terpamer kalau orang kenal aku physically. 


kalau tengok balik listing tu

aku cuma tulis sebab aku taktahu nak buat apa

bila aku struggle dengan realiti

kat sini lah aku akan muntahkan segalanya


D ask me to write how I feel about him now

susah weh 


sebab aku rasa aku yang mixed feeling

tapi aku tetap rasa sini the safest place


1. I like him. I do

2. did I love him? I do

3. I feel unavailable sometime.

4. I hurts when he thinks I'm not serious.

5. I feel alone in this journey. I hate it. 

6. at some point he can be one of my trigger point. 

7. i feel him inconsistent 

8. somehow I still love the space he give to me

9. i feel that I'm not worthy

10. i afraid of losing him


they said make a list of your partner and be it

aku tetap rasa keliru

changes happen sebab kita dewasa menuju kematian

kita tidak sama seperti tahun - tahun yang lalu

tak semua aku rasa faham bila dorang cakap dorang faham


aku cakap dengan D, what makes us different? 

"because we see our struggle"


ada masa bukan soal cinta yang kita perlu rungkaikan 

banyak lagi benda 

banyak lagi cerita

dan semua itu memerlukan kekuatan

nak mencari sinar di hujung kegelapan tu bukan dalam masa beberapa minit

perlu ke aku menikmati gelap atau perlu ke aku berlari sampai bertemu cahaya?

maka keserabutan ini cuma memberi lelah

aku yang terpesona dengan indahnya bila semua kesakitan ini pergi.


gila tak?

semua gula-gula sedap kan?

tapi banyak mana aku boleh makan demi sebuah kelangsungan?

atau aku tak perlu makan langsung? 


itulah aku taktahu kenapa masih ada lagi orang nak jenguk sini

korang tak bosan ke dengan perempuan pathetic macam aku ni? 


***********************

Nisrina Syaurah 

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku