Tanpa Kamu

 bismilahirahmanirahim


Masih disini aku memilih untuk meluah resah yang terbuku di dada

akhirnya membawa aku dimana 

kita bermula

keindahan yang sementara aku ingin itu

dengan candunya memberi aku bahagia

kelekaan duniawi dalam menganyam cinta kita

buat aku tahu

akhirnya ini bukan bahagia

ini cuma seronok sahaja. 


dahulu tika aku sedih memerhati engkau dari jauh

aku sudah cukup merasa ah ini sangat perih 

tapi aku bahagia

melihat kau bahagia aku turut gembira

bahkan bertahun aku hidup di himpit resah itu

tapi aku bahagia dengan cara ku


bertahun akhirnya Tuhan menyatukan kita dalam ruang yang sama

rasa ragu yang aku takutkan itu

membawa kita mencipta memori bahagia

aku leka

tapi aku gembira

aku senang

tapi aku sedar aku hilang seri yang menyelebungi hidupku

aku hilang ratusan tenangku

yang hadir gelisah

dan kebimbangan yang sentiasa menajadi sahabat sejati


lalu aku berhenti sejenak

mencari tahu apa erti Tuhan mahukan aku tahu

mana mungkin keinginan aku tentang kamu itu

harus mengikut apa yang aku mahu

apakah aku paling terbaik merencanakan hal dunia ku?

bukan tuhan? 


terkesima yang membawa aku ke sini

ke ruang paling selamat dalam hidupku

ke ruang paling damai dalam hatiku

ke ruang sebagaimana kali pertama

aku jatuh kepadamu

kali pertama

aku bertemu dengan mu

kali pertama 

aku merasa kecewa dengan dengan mu

kali pertama

untuk kita itu 


Tuhan sangat baik dengan ku

bahkah setiap langkah aku melupakanNya

masih lagi aku diberi peluang untuk kembali


sekali lagi

aku memilih diri ku

sekali lagi

aku cuma mahu jatuh pada diriku

sekali lagi

aku cuma bahagia

tanpa kamu. 


****************

Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku