Surat Terakhir Aku Kirim Untuk Kau

 Bismillahirahmanirahim


Telah aku kirim surat terakhir untuk kau

Telah aku curah segala rasa yang aku pendam pada kau

Entah mengapa akhirnya aku masih lagi mahu menulis di sini

Barangkali kerana di sini bermula cerita tentang kau

Bagaimana aku mula menjejaki tentang kamu

Bagaimana aku ingin mengenali mu

Bagaimana akhirnya aku jatuh cinta pada mu

Mungkin saat kau menemuikan coretan ini 

Ketahuilah hanya engkau yang benar-benar tulus aku cinta. 


Kelakar sebenarnya aku rasa. Dalam banyak-banyak cerita, dalam banyak-banyak jejaka

Dan juga mereka yang pernah menghuni atau yang cuba-cuba mengintai

Tidak lah dapat aku menidakkan kau yang terindah

Masih kelakar saat ku hulur sekeping surat itu

Masih kau bertanya tentang hati ku

Maka aku jadi takut mengaku cinta yang sekian lama ada

Tahu kah engkau surat itu tanda aku sedang mengikhlaskan hati aku

Mengikhlaskan hati aku jika sememangnya kau bukan milik ku

Sesuai dengan kehendak Ilahi

Kerana itu aku kirimkan sekeping surat untuk mu. 

Kerana aku tahu, bukan sekadar surat yang ingin aku cerita juga rasa sayang serta cinta yang selamanya akan abadi

Aku tahu, tidak lah mungkin segalanya berlaku seperti kehendak ku.

Ku turutkan kata hati betapa aku mahukan kau 

Cuma kau 

Tiada yang lain 

Untuk menemani ku meneruskan langkah ini.


Di uji dengan keberadaan kau di sisi

Ku gantungkan harapan ku pada DIA

Cukup DIA tahu rasa yang kian membesar di hati

Dari seusia remaja mengenal mu hingga menginjak dewasa

Sukar aku tepis rasa yang bernaung ini. 


Cukup sahaja kau tahu

Aku tidak pernah berdusta dengan kata hati aku

Ya aku masih gagal

Menghapus bayangmu yang sentiasa mengekor

Itu tidak mudah

Tidur malam berlena kan mimpi tentang kita

Itu tidak mudah


Ah aku tersedar bertahun ini segalanya tercalit rasa tentang kau

Tidak aku tidak mengeluh

Cuma aku tertawa perlahan dengan sekeping hati yang sukar aku fahami

Tapi sesuatu yang aku mahu kau tahu

Aku pilih untuk diam, sabar dan ikhlas adalah untuk diriku

Untuk aku kecapi bahagia dengan caraku

Bukan kau, meskipun aku bisa mengatakan kau bahagian dari bahagia ku

Namun tidak aku menipu

Masih aku punya Tuhanku untuk terus menjadi aku.


Cukup rentetan kisah kita

Walaupun kelak aku tiada

Aku mahu kau tahu,

Ya benar

Hanya engkau

Cukup engkau. 


Terima Kasih


*********

Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku