Lumpuh

 bismilahirahmanirahim


Dan pada ketika kau lumpuh dengan dunia

cuba aku selam jiwa ku sendiri

aku tenggelam

dan aku jadi taktahu


air mata sekadar air

mengalir tanpa henti

dan kemudiannya

aku masih sepi

tidak mengetahui

mengapa jiwa aku kabur


aku dah taktahu apa sebenarnya mengugah jiwa ku

aku tekankan dalam-dalam

supaya aku tak lemah

dan aku tidak ulang kesilapan yang sama


aku cukup tayang yang baik

tapi untuk orang terima buruk aku

cuma aku je yang tahu

sebanyak mana aku tahu aku tak mampu sendiri

sebanyak itu aku tahu, aku tak layak untuk sesiapa

dan akhirnya aku telan semua sendiri.


ada banyak benda aku tak mampu nak cerita

belum lagi bahagian yang sendiri tak tahu kenapa

dan aku tahu

orang cuma kesian

itu sahaja


kesian akan remains kasihan

takkan ubah apa-apa

dan cinta yang aku pendam

aku pilih masih lagi untuk pendam.

biarlah cukup aku tahu

aku tenang sendiri. 

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku