2020

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum wbt

Dah 2020
sekejap je masa berlalu
sekejap je rasa semua benda macam tak larat nak bernafas

Aku tengah duduk dan pandang langit.
berbaloi ke untuk 26 tahun ni?
berbaloi ke Untuk seorang Nisa ini berjalan

ada banyak sangat yang aku abaikan
ada banyak sangat aku tolak
ada banyak sangat aku nafi

bertahun ni
semua orang datang dan pergi
bertahun ni
ramai yang sangka
bertahun ini
ramai yang konon faham

haish
rasa nak mengeluh banyak kali
rasa nak lari dan taknak kembali
rasa terlalu perit nak tampal senyum
rasa macam-macam rasa

tahu tak kenapa aku tulis kat sini?
sebab bukan ada orang baca
so aku boleh sembang macam-macam

kalau letak kat twitter or instagram
ada je yang tukang screenshot
tabur segala macam

aku penatlah nak penuhi expectation sesiapa
tapi takkan nak mengalah
rasa fake gila bila nak baik dengan orang
rasa fake gila nak balas and sembang dengan orang

positif?
entah
aku anggap rasa aku mati je
supaya mudah
tak sakit
tak penat
takde apa

cukup je aku tahu 
aku dah penat.

jadi bagi aku berehat dari semua manusia topeng ini

aku push semua orang ke
haha
aku rasa kelakar 
tapi memang pun
lelahnya Tuhan je tahu
kalau korang kat tempat aku
mesti korang faham

tapi takpe,
yang makan tu aku
aku je yang rasa
yang sakit tu aku 
aku je tahu

jadi 2020 ni aku cuma anggap banyak benda aku nak buat sendiri.
garis sendiri
dengan bantuan Allah

sebab Allah je yang akan mudahkan semua ni

taknak bergantung dengan manusia
lalai je akhirnya

tapi jujur
aku bukan buang sebab ego
aku buang sebab penat

sangat

berhenti banding aku dengan korang
aku penat
berhenti paksa aku hidup dalam expectation korang
aku penat
berhenti berharap aku jadi macam korang
aku penat

aku cuma nak bahagia dengan cara aku sendiri 
dengan jalan yang Allah nak bagi
dan redhaNya

hidup mati aku untuk Tuhan
bukan hadap pujian manusia
jadi berhentilah

aku gembira menjadi apa ada

perempuan biasa yang tak punya apa.
  
bukan aku tak hargai.
aku cukup berterima kasih

sebab sekian lama pun
semua yang hadir hadiah dari Allah

tapi aku perlu tahu
semuanya tetap sahaja kembali pada Allah.

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku