Amaran: Ini Post yang sedih

Bismilahirahmanirahim


Aku tahu mungkin aku tak sungguh mencuba
Mungkin saja aku sengaja melayang ego
Mungkin juga aku lupa aku punya Allah

Tapi kesedihan ini tak mampu aku leraikan begitu sahaja
Kadang aku terfikir
Sampai bila harus aku begini
Penat ya Allah
Penat sekali

Benar
Bukan aku tak bersyukur
Tapi kenyataan pahit paling sukar untuk aku telan

Mungkin bagi mereka
Hal kecil, ada apa yang nak di besarkan

Tapi sudut hati kecil
Aku masih terasa

Penat menangis
Penat memujuk hati sendiri

Aku tahu, untuk apa berharap pada manusia
Untuk apa

Jujur, aku cemburu
Bukan sekali, tapi rasa sentap tetap wujud
Siapa yang tak terasa kan

Tapi tak mengapa

Aku tahu, segala perit akan aku habiskan jua

Aku tahu mungkin cara aku salah

Lari takkan selesaikan masalah
Tapi kalau di sini
Tidak kah aku harus menahan lagi rasa?

Lagipun, siapa yang akan menghalang pemergian ku ini?
Aku kira mereka lagi suka

Biarlah aku sendiri yg tanggung duka

Benar, satu saat nanti, bila kau tidak wujud lagi baru lah mereka sedar
Kepentingan diri ini

Tapi bagi aku, tiada maknanya
Mereka lagi selesa
Lagi gembira
Lagi tenang

Bukan aku sentiasa menyusahkan dari hari pertama kelahiran?

Tapi tak mengapa
Sekurangnya sakit di dunia ini
Kalau aku tahan, boleh merasa indahnya syurga

Tapi bila mengenang dosa menggunung
Masih ada ruangkah untuk aku bau wanginya syurga?

Sedih bukan

Entah di mana layaknya aku berada

Masih di bayangi dosa masa lalu
Masih diselubungi maksiat bertalu

Tuhan, masih kau terima aku?

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku