Julai

bisimilahirahmanirahim

July is here, maka berserabut lah aku dengan wedding.
bila tengok checklist. dari banyak-banyak tu, ada 3 benda je baru siap
dan majlis lagi 2 minggu. benda boleh settle tapi aku tak gerak buat. huhu
Esok nak settlekan bunga for the Laila Engagement. Aduhai, kalau wedding lela aku kena sembelih dah ni sebab tak pergi. Tapi merancanglah hebat mana. Allah jugak Maha Hebat.

serabut. aku ingat Julai will be easy. haha
sayangnya impian tinggal impian. at the end of the day
only me, myself and Allah.

so sekarang sebab aku officially no job, no money and no life. huhu
baca buku, layan movies, write down important things,
kemas bilik, masak, menulis sepatah dua perkataan
dan kemudian tidur.

benda lain? tak berapa nak hirau.
tapi apa yang paling selalu aku buat adalah check balik timeline yang aku tulis.
setiap hari selak and check, which stage I am.

it never been easy, tapi aku terasa lah macam kena downgrade sikit.
banyak sebenarnya tapi aku amik tindakan untuk ignore benda-benda sebegini.
aku putuskan untuk gariskan sendiri semua ruang kosong yang ada.
mungkin nampak selfish. tapi aku tak lupa, Tuhan tu ada. aku cuma perlu gariskan dan pinta pada DIA

harus sentiasa perlu ditanam dalam jiwa
aku sentiasa seorang hamba yang hina dina
tiada yang lebih hebat dari Tuhan ku
tiada yang lebih indah dari nikmat yang DIA berikan padaku

penat? ada apa dengan penat. kalau baru di timpa ujian tapi kau sudah mula mengeluh.

mungkin aku patut dapatkan lena yang panjang.

*************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku