di penghujung julai

bismilahirahmanirahim

dalam ruangan sepi yang cuma ada aku dan waktu
disini aku diam sendiri
deretan manusia melambai-lambai
melangkah jua meninggalkan aku sendiri

ku tarik nafas tenang
untuk kurangkan gundah dalam jiwa
tapi yang ku jumpa
sesak tanpa kata

aku mulai mencapai pen dan kertas semula
baru ku akui, tulisan ku buruk
kata abang, tulisan budak tak matang begitu lah

aku masih menarik nafas
entah
bila di tanya jawapan ku masih sama

entah
orang tanya lagi
entah
orang bising lagi
masih entah

vision ku wujud
bukan lari ke mana-mana
cuma aku taktau
benarkah ini jalannya

entah
mungkin aku patut sedar,
Julai sudah tiba di hujungnya
mungkin aku patut sedar
sudah sampai waktu untuk aku keluar kembali

****************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

Cerita Dia

Bahagia cara aku