Angin Rindu

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum wbt

Kelmarin aku ambil keputusan untuk pulang ke rumah
ya balik Melaka

dengan izin Allah, mudah urusan pulang ke lubuk 
kemudian menjenguk makcik-makcik di sawah
dengan indah permai angin petang
belum juga lupa angin deruan tepi Masjid Selat yang sentiasa dirindukan

lalu aku bawa gusar di hati bersama angin lalu
doaku, Moga Allah sampaikan rindu ku juga Allah bawa pergi resah yang sekian lama di hati

bertahun dalam kisah ini
aku sedar
ini hidupku,
lari ke mana pun 
ini masih hidup ku
sebati
terikat sampai mati.

kelam sebenarnya
tapi bagaimana lagi perlu untuk luahkan
cuma dengan senyuman belum cukup beri aku kekuatan

Tapi tulah, Tuhan masih ada. kita ni aje berlagak abadi

kalau mahu di lukiskan garis masa
aku kira memang indah
tapi peritnya cuma aku yang tahu

tapi tulah
buat apa nak cerita semua benda
haha

kata Kak Suraya " kalau kahwin itu bahagia, kau tengok akak kau ni."

aku ketawa kecil

benar jugak kata Mak Lang " kalau kau yang muda mudah sentap, apa tah lagi kami yang tua ni"

tapi terkesan bila Makcik kata " Sampai hujung nanti, adik-beradik juga yang kita cari"

Ya, memang aku rindukan melaka
rindu warm words dari mereka
juga angin merdu yang menyakinkan aku
hidup ini bukan cuma tentang aku.

Salam Sayang
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku