Akhir Untukku

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum wbt

ligat kaki melangkah membawa diri ke Tingkat 3
perpustakaan yang serba penuh dengan manusia yang sibuk
mencari ilmu

aku jadi gundah
rentetan kisah kelmarin
dan aku seakan tersekat dalam dunia aku sendiri

mungkin benar aku lari dari manusia
mungkin juga aku sedang menafikan segalannya

masa tak pernah seiring dengan Adlina
waktu seakan punah bila dengan Diyanah
dengan Elly, semuanya seakan hilang dari radar

bukan salah sahabat
cuma aku sendiri
kurang pasti
dimana entah silapnya

bosan.
aku bosan dalam kisah hidup yang mendatar ini
seolah aku terlampau penat dengan tiada apa-apa

entah,
sendirian itu penuh dengan misteri
bila aku dengan dunia aku sendiri
bila aku tak mahu orang kisah pasal aku sendiri
bila aku dah muak dengan kisah hidup

sendiri itu lebih baik
tanpa manusia yang seringkali buat aku sukar untuk percayakan diri sendiri

jatuh dan hilang
aku kira ini yang terbaik
masa untuk tidak bertemu dengan sesiapa
duduk dan diam
tak perlu untuk aku cerita
sebab apa
mengapa

aku cuma ingin sedih
menangis
dan terus menangis

kau tahu bagaimana rasanya bila
tiada yang mengerti apa yang kau rasa
kau tahu bagaimana rasanya
bila kau cuba untuk lalui segalanya tapi pudar begitu saja

seakan kau sendiri

aku kira, ini jawapan pada mimpiku tempoh hari
dan ini masa untuk aku sendiri
dan baiki diri

kalau memang belum waktunya
aku akan tetap diam

kalau tiba pada tempatnya
aku akan datang

kadang aku jadi benci pada diri sendiri
kerana aku selalu memberi harapan pada orang
seolah aku akan ada di sana selamanya
tapi sayang
hidup ini bukan milik ku
entah berapa lama masa yang aku ada
aku tak tahu
entah berapa lama harus aku diam
aku tak pasti

simpan memori
simpan semua kata-kata yang pernah aku zahirkan
tanam semua perbuatan yang ku wartakan
dan bila tiba aku tiada
ingat semua itu

kerana pernah satu ketika aku disitu
dan akhirnya cuma satu kenangan terlahir antara kita

jadi izinkan aku undur diri
biar aku pergi seikhlas hati kalian
semoga apa yang di dunia
bisa jadi saham akhirat untuk kita.

sekian kalinya, aku sayang pada kalian
seikhlas dihati
meski tak pernah diucap
setiap kalinya
tetap ada rahsia yang tersimpan

***************************
Nisrina Syaurah
@
Siti Khairunnisa Mohd Idrus

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku