Kaklong

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum wbt

hari ni
hari paling aku rindu
aku rindu kaklong
jujur

aku rindu nak jalan-jalan dengan kaklong
aku rindu nak borak pasal hidup dengan kaklong
aku rindu nak mintak dia belanja itu ini
aku rindu nak cerita aku penat belajar
aku rindu nak cerita mak marah aku
aku rindu nak cerita aku punya impian
aku rindu nak cerita aku masuk contest menulis
aku rindu nak masa berdua dengan kaklong
aku rindu dengan perkongsian dengan kaklong
aku rindu kaklong sangat-sangat

dulu aku nak sangat kaklong kahwin
aku nak kaklong bahagia
aku nak kaklong rasa gembira
aku nak kaklong ada orang kurangkan beban dia
aku nak kaklong takyah susah2 pikir pasal aku dan abang2

ya.
kaklong dah kahwin
Allah dah makbulkan satu doa aku
tapi aku tak tahu kaklong bahagia ke tak
aku tahu Raqib tu kebahagian kaklong
dia juga kebahagian aku

selama ni aku lebih banyak rindukan Raqib
sebab aku jaga dia dari hari pertama lagi
makan pakai
kencing berak
mandi tidur
semua aku urus
masih juga sampai sekarang

tapi aku hilang masa dengan kaklong
no more thought of life
no more girls day
no more shopping tahap shopaholic

apa yang ada
aku balik
kaklong pesan jaga raqib
kaklong balik
aku duduk dalam bilik
kalau bercakap
kami bercakap soal Raqib
tiada lain

kalau dulu tersadai tepi jalan
takde siapa nak amik 
kaklong datang
kalau dulu tak cukup duit belanja
kaklong akan hulur even rm10
kalau dulu cakap je nak pegi mana-mana
kaklong bawakkan
bersama rungutan dan kau tak kisah pun kakak kau akan bebel

sekarang
semua tu beban untuk dia
aku faham
kaklong penat
aku faham 
masa dah berubah
aku faham
tak selamanya kaklong akan ada

cuma
aku rindu
aku rindu jadi adik perempuan kaklong yang kaklong nantikan sekian lama

tamakkah aku sekadar meminta kakak ku yang dulu?
tamakkah aku semata aku inginkan masa bersama kakak ku?
ya aku tamak
kerana dia bukan milik aku
dan aku bukanlah selamanya ada untuk dia

biarlah
Tuhan sedang ajarkan aku suatu hikmah
aku perlu redha

echa sentiasa doakan Kaklong bahagia
macam mana kaklong selalu bahagiakan echa

dari, Adik perempuan pertama yang kaklong ada.

******************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku