Day 21-Your Favorite Song

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

Day 21- Your Favorite Song

Ini yang paling susah sungguh
sebab aku suka je semua jenis lagu dalam playlist tu
sebab aku akan dengar ikut mood
even masa menulis

muzik-muzik tu semua main peranan penting
maka aku takde yang di panggil Kegemaran
tapi aku mungkin kena pilih satu yang paling kerap aku dengar

kut
haha

macam sekarang, playlist ni tengah berlagu "Babak Cinta-Tengku Adil"
juga " Mungkinkah Terjadi-Spider" belum lagi setiap malam " The Chainsmoker-Something Like This" mungkin juga "Closer-Chainsmoker

juga satu album Avril Lavigne
mungkin juga Hujan, Laila Lounge, OAG,

all kind music yang bawak aku terbang
jauh ke dalam khayalan
asalkan liriknya menjiwai
dan asalkan rentaknya di senangi

dah termasuk "kegemaran" aku

tak perlu artis cantik/hensem
tak perlu nama/jenama
asalkan dia ikhlas menulis lagu
kau akan tahu
kenapa aku suka lagu tu
belum lagi sebab aku rasa aku sama seperti penulis dan pencipta lagu itu
merasa apa yang dia rasakan

haha

terkadang lagu-lagu ni selalu juga aku kena marah dengan alasan lagha
dan kadang-kadang orang pun pelik kalau aku boleh layan
metallica sampai membawa kepada Raihan

hahaha

entah
mungkin kerna aku tidak terikat pada sesuatu benda
pada pengakhiran
atau streotaip masyarakat
atau kata Adlina
satu dunia sama macam tu

sekarang
"Alasan Untuk Bahagia-Asfan"

sekejap lagi aku tak tahu

aku mungkin bukan macam sesetengah manusia yang kau boleh tebak sebegitu sahaja
macam Cheya, dia tak layan lagu Melayu. haha
Macam Diyan, dia jarang dengar radio melayu
macam elly, aku tak tahu lagu apa yang dia dengar, sebab masa sekolah dulu, dia akan ambil lirik lagu yang aku simpan, dan dia akan nyanyi ikut suka dia, sambil kami buat latihan Addmath

"Matahari-Hafiz" tengah kedengaran

macam Adlina?
kenapa letak last? sebab dia pun bukan streotaip sangat
so kau tak boleh kata lagu english je ada dalam mp3
sebab kejap lagi ada je Adira nyanyi.

"Relakan Jiwa-Hazama"
dah ambil alih

nampakkan perubahan lagu aku

dulu, aku pernah ada cita-cita nak jadi DJ
supaya aku boleh bebel sorang-sorang
dan pilih lagu yang aku suka
hahaha

tapi dulu lah
sekarang
menarik jugak kalau nak teruskan niat murni tu
hahaha

maka dengan itu
begitulah "kegemaran" aku

tak pelik
kalau anda rasa pelik
tak mengapa

aku okay je
selagi mana aku tahu
ia tak susahkan orang lain
takpelah 

lagi pun
belum cukup penting lagu-lagu ni
terkadang
aku juga tak dengar satu lagu pun
hanya kesunyian yang bertamu

itu saja sudah tenang buat aku
takperlu melodi indah
mahupun kata-kata

cukup senyuman kau buat aku gembira
eh?

hahahaha

************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku