Apakah Yang Memungkinkan Aku Jatuh Cinta Padamu?

bismilahirahmanirahim


Semalam aku bermimpi tentang kamu dan teman-temanku
raut wajah mu, senyum simpul mu
riak tenang dalam gundah
membuat aku terhenti seketika

Apakah yang memungkinkan aku jatuh cinta padamu?

tiap kali kau berpaling dan mengukir senyum
aku jadi gundah
keliru dengan apa yang aku rasa

tiap kali kau tersenyum mesra
ku lihat ada pelangi indah
muncul bukan untuk seketika
tapi penuh dengan warna

Semalam, lewat mimpiku aku melihat
keriangan di wajah teman-temanku
tapi aku
sendirian
jauh terpuruk dari mereka
seolah aku tak pernah wujud dalam hidup mereka

tapi kau
tegar di sisi
mengukir senyum sambil bersaksi
bahawa engkau akan tegar disisi
tak kan pergi
sebegitukah janjimu?

pagi ini nyaman
indah dari biasa
tapi sayang
kau tiada
begitu mereka

aku masih sendiri
dalam kamar sepi
bawah lohong langit
dan juga mentari
aku merindui
kamu dan mereka

sekian kalinya
ku usik hatiku
apakah memungkinkan aku jatuh cinta padamu?

khabarkan pada ku
apakah berbaloi penantianku ini?
apakah benar kau akan kembali?
aku tak mahu sendiri.

dalam hembusan angin terselit rindu tak bermadah
dalam kelamnya resah terselit duka tanpa cerita

Apakah yang memungkinkan aku jatuh cinta padamu?


************************
Nisrina Syaurah

Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku