Esakan Takdir

bismilahirahmanirahim

Assalamualaikum

hmmmm.. last entry was on 4 September
a week after aku menjadi penghuni tegar bumi unisza
pejam celik tinggal 2 minggu nak final
dan aku nak habiskan satu semester.

haha
tak sangka. 
I know this feeling. aku rasa macam ni masa nak dekat final first sem masa diploma
dan yet, the feeling tak berubah langsung.
masa tengah usik jiwa untuk berdiri stable
betulkan niat
fikir kenapa Allah pilih nak duduk sini

back to 3 years before
hmm... mungkin waktu tu aku belajar redha untuk tercampak kat kpm
dan belajar untuk dapat sesuatu dengan menjadi seorang Nisa di bumi yang
tiada siapa mengenali masa silam aku
 dan aku pernah, bahkan selalu doa bahawa aku akan ke sini
ke bumi unisza untuk menyambung pelajaran yang akan memberi aku satu kenikmatan
yang aku pinta dalam doa ku

hmmm...
mana pantai tak di simbah ombak dugaan
aku cuba susun atur puzzle di tangan 
macam hidayah yang sentiasa menyinggah
tapi bila taufik tak di jemput sama
masakan bisa untuk menyempurnakan nya

kadang kala, kita perlu mencari untuk memberi
kadang kala ia sampai terus ke muka pintu
kadang kala juga tanpa di sedari

aku cuba dan cuba,
silapnya satu
bila tak usaha 
tapi cuma doa saja
bila tak doa
cuma usaha saja

bodoh sombong namanya

dan barangkali aku turut tergolong sama
bukan barangkali aku kira
 mungkin mmg aku

untuk mencari hikmah di balik rasa
sesungguhnya tiada yang lebih dari apa yang aku ada
kerana semuanya milik DIA
dan akan pulang ke pangkuan DIA


perjalanan yang jauh penuh dengan duri
dan aku masih tak tahu
perisai apa yang harus aku guna
perisai mana yang sangat berguna
juga perisai mana yang tahan lama

trial dan error
masih jadi bagian
namun tak bermakna
aku akan temui yang salah semata

pilihan ada di tangan kita,

May Allah Bless

***************************************
Nisrina Syaurah

*menjadi sebahagian dari bumi unisza cukup mengajar aku pelbagai rupa, masih banyak yang perlu aku kutip


Comments

Popular posts from this blog

NS1

new year event!

Bahagia cara aku